Розповідь про себе: як правильно написати текст самопрезентації

Головна > Розповідь про себе: як правильно написати текст самопрезентації

retro_microphone_isolated_color_background-_1_

Правильно складений текст самопрезентації дає змогу не тільки знайти хорошу роботу, а й вибудувати особисте спілкування. Тому експерти поділяють цей документ на два типи – особистісну та професійну самопрезентацію. Перша буде корисною при бажанні побудувати дружні чи особисті взаємини, другою користуються в навчальному та робочому середовищі.

Готовий документ можна викладати в професійних спільнотах, соціальних мережах, використовувати для презентації себе за допомогою невеликої письмової або усної розповіді. Щоб така розповідь виявилася максимально ефективною, необхідно розуміти, як правильно скласти текст для самопрезентації, які нюанси врахувати.

З чого почати самопрезентацію?

Коли люди починають формувати свою думку про вас? Це починає відбуватися в той момент, коли ви тільки знайомитеся. Саме тому так важливо справити позитивне враження в перші секунди. Перш ніж починати складати текст самопрезентації, важливо самому собі відповісти на низку запитань:

  1. Хто я?
  2. Яка моя місія або мета створення самопрезентації?
  3. У чому полягають мої цінності? І що з цього найбільш важливе для мене?
  4. У чому я можу вважатися експертом?
  5. Що я роблю?
  6. Що можуть отримати люди, з якими я взаємодію? Який результат отримують користувачі моїх послуг або покупці товарів?
  7. У чому полягає моя унікальність або відмінність від інших?

Відповіді на перераховані запитання допоможуть сформувати необхідний для складання самопрезентації мінімум інформації.

Як одразу сподобатися слухачам?

Щоб сподобатися співрозмовнику або цільовій аудиторії, важливо викликати в них інтерес. Сучасна аудиторія відрізняється втомою від великої кількості інформації. Людям потрібна конкретна користь, а до абстрактних понять, у яких вони не бачать користі для себе, вони швидко втрачають інтерес. Щоб утримати їхню увагу і сподобатися, бажано надати приклади з особистої практики. Це змусить аудиторію захоплено слухати, цікавитися, ставити запитання.

Однак варто врахувати, що таких прикладів теж не повинно бути занадто багато. Оптимальним співвідношенням вважається 1 приклад на 2-3 хвилини спілкування.

Щоб привернути людей до себе, слід використовувати такі прийоми:

  • Перед початком своєї розповіді можна звернутися з проханням до одного зі слухачів. Наприклад, зачинити двері або ввімкнути світло. Це дасть змогу розташувати людину до взаємодії.
  • Подякувати слухачам у середині своєї розповіді.
  • Скопіювати жест когось зі слухачів (поправити волосся, клацнути ручкою тощо).
  • Говорити спокійно, намагаючись знайти з аудиторією зоровий контакт.

Рассказ о себе: как правильно написать текст самопрезентации

Види самопрезентації

Існує два основних види самопрезентації:

  1. Природна. Вона закладається в людині ще при народженні. Кожен має свій власний темперамент, бажання та потреби. Одні риси характеру передаються їй у спадок від батьків, інші формуються впродовж життя, внаслідок навчання та спілкування з іншими людьми. Недоліком такого виду самопрезентації є неможливість контролю.
  2. Штучна. Перевага в тому, що людина здатна контролювати таку самопрезентацію. Вона створюється для завоювання цільової аудиторії, тому готується заздалегідь. Правильно використовуючи елементи такої самопрезентації, людина здатна приховати або завуалювати власні негативні характеристики, зробивши їх перевагами.

Залежно від подачі матеріалу виділяють такі типи самопрезентації:

  • Підлаштування спікера під інтереси слухачів. Для цього необхідно попередньо ознайомитися з інтересами своєї цільової аудиторії, визначити відповідні теми для розмови, переглянути особливості своєї поведінки. Це дасть змогу відчути слухача, знайти спільні з ним інтереси, щоб привернути його до себе.
  • Авторитет, лідерство та домінування. Така методика є складнішою, потребує певних знань та досвіду. Але навчившись володіти ситуацією та виробивши в собі навички оратора, будь-яка людина зможе зацікавити та переконати аудиторію, спонукати її до дії.

Як скласти текст промови?

Знаючи, як скласти самопрезентацію, вдасться домогтися будь-якого бажаного результату. Для цього необхідно:

  • Скласти план тексту самопрезентації, вказавши в ньому доводи і твердження. Якщо мета полягає в тому, щоб написати переконливу промову, варто вибудувати структуру у формі проблеми і способу її вирішення.
  • Щоб привернути увагу аудиторії, повідомте своїм слухачам якийсь цікавий факт. Саме перша фраза часто має вирішальне значення. Приміром, якщо ваша мета – продаж електромобілів, почніть свою промову з того, що машини, обладнані двигуном внутрішнього згоряння, провокують глобальне потепління і зміну клімату на планеті, що зрештою може призвести до загибелі всього людства.
  • Зв’яжіть тему свого виступу з широкою проблемою. Це дасть змогу надалі надати слухачам додаткові відомості, які можуть виявитися важливими для них. Наприклад, якщо ви намагаєтеся знайти додаткові гроші на дослідження хвороби, розкажіть про її наслідки та вплив на життя людини. Не забудьте надати слухачеві статистику або реальні випадки з вашої практики.
  • Розташуйте тези в логічному порядку. До них слід переходити одразу після знайомства з основною темою виступу. Кожне твердження має бути підкріплене доказами та фактами.
  • Резюмуйте розглянутий матеріал і піднімайте нові теми.
  • Для спрощення сприйняття розповіді, використовуйте переходи. З їхньою допомогою можна різні тези пов’язати в плавну мову. Для цього підійдуть такі слова, як спочатку, далі, зараз, потім, по-друге тощо.
  • На завершення не забудьте залишити заклик до дії. Мотивуйте слухачів узяти участь у вирішенні описаної проблеми.
! банер worksection укр

Легке управління проектами будь-якої складності

! банер worksection укр

Як розпалити цікавість аудиторії?

Щоб текст самопрезентації був захопливим і цікавим необхідно:

  • Під час його написання користуватися короткими реченнями і простими словами. Громіздкі мовні конструкції відлякуватимуть слухачів, а надто довгі та закручені речення датні призвести до плутанини.
  • Уникати заміни іменників займенниками (він, вони, це, той, ті, ми).
  • По кілька разів повторювати певну фразу або слово, яке допоможе акцентувати увагу слухачів на чомусь важливому.
  • Відмовитися від згадування великої кількості статистичних даних, цитат тощо. Це може збентежити та збити з пантелику співрозмовника чи слухача. Достатньо 2-3 прикладів, які зможуть представляти важливу інформацію.
  • Використовувати доречний тон мови і підтримувати його протягом усього виступу.
  • За можливості користуватися наочними засобами, презентаціями.
  • Тренуватися виступати на публіці. Для цього можна кілька разів виголосити промову самому собі. Це допоможе внести певні правки та коригування, які зроблять текст самопрезентації ще більш переконливим і цікавим.

Рассказ о себе: как правильно написать текст самопрезентации

Тривалість самопрезентації

Розглядаючи приклад, як скласти самопрезентацію про себе, необхідно визначитися з максимальним часом, який відводиться на виступ. Оптимальна тривалість такої промови – 2 хвилини. У деяких випадках, коли розглядається цікаве і широке питання, цей час можна продовжити до 5-7 хвилин. Але подібне допускається тільки за умови, що в промові не буде повторів і непотрібної інформації. Оповідачеві краще бути коротким і розповідати тільки по суті питання.

Типові помилки на самопрезентації

Основна помилка, якої припускаються багато кандидатів, які прийшли на співбесіду, – це прагнення здатися кращими, ніж вони є насправді. Звичайно ж, текст самопрезентації може бути написаний барвисто і цікаво. Але важливо також підкріпити свої слова прикладами і доказами. Якщо зробити це неможливо, у співрозмовника може скластися уявлення про вас, як про ошуканця або не зовсім щиру людину.

Другою помилкою може стати надлишок емоцій. Не варто намагатися донести до співрозмовника свою перевагу за допомогою активної жестикуляції або зухвалих поглядів. Розповідь має вестися спокійним помірним тоном. Це вкаже, що ви є впевненою в собі і стресостійкою людиною. Цей момент особливо важливий для фахівців, робота яких полягає у взаємодії з людьми.

Приклади самопрезентації

Як правильно скласти самопрезентацію, розглянемо на прикладі розповіді претендента на посаду керівника департаменту великої торгової компанії:

“Мене звати Іванова Тамара Павлівна. Мені 36 років. Я заміжня і виховую 2 дітей. Маю 2 вищі освіти. Перша – фінансова, друга – юридична.

Трудову діяльність я почала з посади продавця-консультанта в меблевому салоні. Через 3 роки була переведена на посаду менеджера зі збуту. Ще через 2 роки стала керівником відділу продажів.

Основними моїми обов’язками на цьому місці роботи було управління персоналом і організація продажу меблів. Я брала участь у плануванні продажів, навчала молодих працівників, проводила семінари та тренінги для продавців-консультантів, менеджерів відділу продажів, займалася плануванням ефективної роботи свого відділу. До своїх досягнень можу віднести розвиток мережі з одного меблевого салону до 8 торгових точок у місті. Кілька років поспіль ставала переможцем номінації “Співробітник року”.

Наразі працюю в ІТ-компанії, де займаюся продажем інновацій у цій сфері. Посада допомогла мені розкритися завдяки можливості спілкуватися з багатьма цікавими людьми. Тож я вирішила підкорити наступний щабель і поборотися за посаду керівника департаменту компанії.

Ваша компанія мене зацікавила стійкою структурою, що дало їй змогу вже не перший рік демонструвати стабільність на ринку, незважаючи на складну економічну та політичну ситуацію в країні. Вважаю, що всього цього ви змогли досягти тільки завдяки кваліфікованим фахівцям і злагодженій роботі всього колективу. Тому хотілося б отримати досвід роботи у вашій компанії”.

Висновки

Самопрезентація допомагає за короткий час розповісти співрозмовнику максимальну кількість корисної інформації про себе. Однак, щоб це дійсно допомогло досягти поставленої мети, розповідь має бути складена правильно, з урахуванням усіх перелічених вище правил.

Поділитися

Оформіть заявку на сайті, ми зв'яжемося з вами найближчим часом і відповімо на всі запитання.