5 типових помилок при розробці сайту клініки
Головна >
Сайт клініки, що продає. Урок №2. Типові помилки, яких припускаються під час розроблення сайту клініки, аптеки або медичної установи, що не дають змоги сайту вирішувати бізнес-завдання.
Сайт медичного закладу – це вже не доважок до звичайної офлайн-активності, а повноцінний рекламний канал, центр продажів послуг клініки та помічник в обслуговуванні клієнтів, джерело збору бізнес-аналітики. Успішний сайт, який виконуватиме ці функції, відповідає цілому ряду параметрів, про які ми поговоримо пізніше. А сьогодні постараємося виділити основні помилки, яких припускаються під час розробки сайтів. Прикладом тому є безліч сайтів медичних компаній і клінік, які не виконують свої маркетингові задачі та побажанням потенційних клієнтів.
Звісно, існує певна категорія медичних закладів, які успішні і без веб-сайту, і без вкладень в інтернет-рекламу.
По перше, це лікувальні заклади, які працюють на аутсорсингу в інших гравців ринку. Наприклад, лабораторія, яка виконує дослідження для клінік, що вже перепродали її послуги кінцевим споживачам.
По-друге, клініки, які давно й успішно працюють на страховому ринку й отримують 85 % і більше відсотків надходжень. Хоча така диспропорція в каналах надходжень потенційно дуже небезпечна.
І, в-третіх, державні клініки (лікарні), особливо ургентні, спеціалізовані. Можливо, це питання спірне, але поки що справді так – потік пацієнтів формується більш-менш самостійно за рахунок звернень або направлень лікарів-спеціалістів.
Якщо ж ваша установа не входить до жодної з цих категорій, то для успішної діяльності на ринку послуг доведеться попрацювати над розробкою сучасного сайту. Якщо навести приклади хороших сайтів і спробувати кількома реченнями охарактеризувати правильний сайт клініки, то можна зануритися в нетрі суб’єктивних оцінок і думок.
Краще звернемо увагу на типові помилки в розробці сайтів, які заважають сайту працювати. Адже такі помилки найчастіше виявляються ще на етапі обговорень побажань замовника:
Помилка №1. “Нашому лікарю подобається суворий стиль, велика кількість текстів”. Головний лікар не є цільовою аудиторією сайту, його думка має носити скоріше рекомендаційний характер. Ваша аудиторія – клієнт, найчастіше з проблемами зі здоров’ям. Він любить конкретику, стислість, зручність і ясність. Йому потрібно швидко знайти інформацію і зробити це без зусиль. Велика кількість текстів рівносильна втраченому клієнту.
Типовий приклад невдалих сайтів – велика кількість текстового матеріалу не дає змоги знайти потрібну інформацію.
Помилка №2. “Конкуренти зробили сайт. Нам потрібен схожий” Це може призвести до тиражування типових помилок, навіть за позірної схожості бізнесів і клієнтів. До того ж не завжди картину видно повністю і вкрай складно буває оцінити, що дійсно працює на сайті конкурента, а що не подобається клієнту.
Обидва сайти схожі за структурою і наповненням і, як наслідок, не дають потрібної інформації з перших хвилин
Помилка №3. “Ви розробники, ми вам повністю довіряємо, зробіть щось гарне”. Розробка сайту – це процес двосторонній, коли одна сторона (розробники) аналізує ваш бізнес і пропонує рішення, а друга сторона (замовник) також бере активну участь у процесі. Чимось цей процес схожий на лікування хвороб, коли співпраця лікаря і пацієнта дає найкращі результати. До того ж різні нюанси бізнесу, які змусять ваш сайт працювати на всі 100%, найчастіше відомі тільки замовнику і можуть бути не очевидні стороннім.
Помилка №4. “Ми хочемо, щоб на сайті була фотогалерея, особистий кабінет, онлайн оплата, статті наших співробітників”. Усі перераховані сервіси допустимі, якщо їх необхідність продиктована бізнес-завданнями сайту.
Корисна інформація на сайтах розміщена на видному місці, але новини про погоду, інформація та яскраві фотографії відволікають увагу та не відповідають тематиці сайтів
Помилка №5. “Давайте просто скопіюємо ось цей текст з того сайту, а ілюстрації знайдемо в Інтернеті”.” Сайт повинен відповідати очікуванням клієнтів, а не заповнювати нішу у веб-просторі. Клієнт зацікавиться вами, якщо ви дасте йому цікаву, нову та корисну інформацію, яка справді може допомогти та відповісти на його запитання. А “ось цей текст” він може знайти на “тому сайті”.
Поділитися
Запитати у фахівця