Медичний інтернет-маркетинг

Головна > Медичний інтернет-маркетинг

marketing_medicine_01

Щоб роздобути клієнта, медичним клінікам сьогодні доводиться не тільки займатися добором кваліфікованого персоналу і підвищувати технічну оснащеність установи, а й займатися інтернет-маркетингом. Але тут з’являються складнощі, оскільки пропозицій багато, а просування ускладнене численними законодавчими обмеженнями. Тому важливо налагодити якісну взаємодію між фахівцями та пацієнтами.

Особливості медичного інтернет-маркетингу

На відміну від традиційного ринку, ринок медичних послуг не продає певний товар, а допомагає вилікуватися і позбутися конкретної проблеми. Тому насамперед клієнт звертається сюди за довірою до певного фахівця.

Головною складовою медичного інтернет-маркетингу можна вважати “обличчя” клініки. Важливо, щоб воно вигідно вирізнялося з-поміж конкурентів, викликало довіру та спонукало потенційного клієнта звертатися саме сюди. Тому, формуючи бренд, варто зважати не лише на профільний напрям клініки та якість наданої інформації, а й приділяти увагу візуальному сприйняттю (привабливий дизайн, фірмовий стиль, логотип тощо). Це дасть змогу сформувати довірчий простір.

Зіткнення напрямних “клініка” – “пацієнт” відбувається в таких площинах:

  • технічна (наявність сучасного діагностичного та лікувального обладнання);
  • матеріальна (стиль);
  • соціальна (відгуки пацієнтів);
  • психологічна (компетентність персоналу і довіра пацієнта до нього).

Медицинский интернет-маркетинг

Чому медичний інтернет-маркетинг стає популярним?

Сьогодні методи офлайн-маркетингу в медицині перестають приносити результат. Чому так сталося:

  • Залученість пацієнтів в інтернет-середовище відбулася завдяки появі сервісів онлайн-запису на прийом до лікаря. Людині набагато простіше зайти на портал і самостійно вибрати відповідний час, ніж годинами намагатися додзвонитися до реєстратури і задовольнятися тим, що їй запропонують. Крім цього, зараз люди не поспішають іти на прийом до лікаря за появи будь-яких скарг. Більшості зручніше зайти в чат або на форум медичного порталу й отримати тут консультацію.
  • Пацієнти вважають за краще довіряти тільки знайомим фахівцям. У більшості випадків людина приходить до конкретного лікаря тільки тому, що його порадили родичі, друзі або колеги. Причому вони могли дізнатися про лікаря теж від третіх осіб. Зараз цей ланцюжок має приблизно такий вигляд: у людини виникли проблеми зі здоров’ям – вона пошукала інформацію в інтернеті – натрапивши на сайт медичної клініки, починає обирати лікаря – читає відгуки про фахівців – записується на прийом.

Тому сьогодні вже недостатньо просто бути хорошим лікарем, потрібно ще вміти подати себе цільовій аудиторії. Медичний інтернет-маркетинг займається розвитком бренду, підвищує його впізнаваність і збільшує кількість пацієнтів, які йдуть до клініки, слідуючи позитивним відгукам в інтернеті.

Стратегія просування клініки

Просування медичних послуг в інтернеті – завдання не з простих. Список інструментів, які для цього можуть використовуватися, залежить від можливостей і завдань клініки.

Сайт клініки

Цей інструмент можна назвати найголовнішим. З кожним роком кількість запитів, які пов’язані з пошуком лікаря або медичного закладу, збільшується. Крім цього, сайт дає змогу використовувати й інші інструменти просування.

Створюваний медичний сайт має відповідати таким вимогам:

  • привабливий дизайн;
  • корисний контент, зрозумілий для звичайної людини, яка не має медичної освіти;
  • надійна CMS;
  • оптимізація для пошукових систем;
  • наявність мобільної версії.

Сайт можна порівняти зі стійкою адміністратора. Тому потрапивши сюди, клієнту має бути комфортно, він має відчувати професіоналізм.

Пошукове просування

SEO – ефективний інструмент, здатний працювати на перспективу. Використовуючи його, не варто чекати миттєвої конверсії, але можна бути впевненим у тому, що він буде приносити стабільний потік клієнтів навіть у тому випадку, якщо роботи з просування будуть тимчасово припинені.

Для його використання потрібно створити семантичне ядро, що складається зі списку запитів, за якими потенційні клієнти зможуть знайти ресурс. Важливо використовувати різні види запитів, адаптованих під конкретну цільову аудиторію:

  • Комерційні запити. Сюди входить повна інформація про послугу, що надається, відгуки, форма запису, сторінки контактів і зворотного зв’язку.
  • Інформаційні. Тут розміщують експертні матеріали, оформлені зручним для користувача способом.
  • Транзакційні. На сторінці присутній опис послуг, їхня вартість, відгуки, інструкція запису до лікаря, інформація про поетапне лікування, адреса.

Підбираючи ключовий запит, використовують типові фрази:

  • інформаційний запит (як лікувати гастрит, як знайти стоматолога);
  • назва послуги (УЗД черевної порожнини, встановлення вінірів) або назва послуги + географія (видалення папілом у Києві);
  • синоніми (стоматолог, дантист, зубний лікар);
  • профіль лікаря + географія (гастроентеролог у Києві).

Вимоги до сайтів у різних пошукових систем відрізняються. Наприклад, Гугл звертає увагу на якість оформлення, відповідність сторінки і пошукового запиту. Яндексу важливіша якість матеріалу, структура контенту.

Медицинский интернет-маркетинг

Контекстна реклама

Правильно вибудувана реклама допоможе отримати перших клієнтів практично відразу. Оголошення будуть показуватися саме за тим запитом, який був введений користувачем. Тут важливо стежити і своєчасно коригувати рекламні компанії.

Google Ads

Тут реклама медичних послуг формально заборонена. Тому потрібно уникати таких слів, як лікування, прийом, ін’єкції, консультація, діагностика тощо. Варто уникати таких тематик:

  • делікатні проблеми (боротьба із зайвою вагою);
  • проблеми зі здоров’ям (інвалідність, хронічні патології, лікування будь-якої хвороби);
  • лікарські препарати, що відпускаються за рецептом лікаря;
  • пошук волонтерів для проведення клінічних випробувань.

Допускається вказувати профіль клініки, досвід лікарів, інформацію про знижки.

Яндекс Директ

Тут реклама допустима, але потрібно надати модераторам копію ліцензії. Важливо, щоб адреса, яка в ній зазначена, збігалася з тією, яка є в контактних даних на сторінці, куди користувач потрапляє, перейшовши за посиланням в оголошенні. У Яндексі дозволена реклама таких тематик:

  • педіатрія;діагностика;
  • медичні препарати, зокрема БАДи, вітаміни;
  • терапія;
  • стоматологія;
  • ортопедія;
  • офтальмологія;
  • отоларингологія;
  • флебологія;
  • гастроентерологія;
  • ветеринарні препарати.

Поєднуючи всі описані способи, вдасться отримати стабільний потік клієнтів. Щоб організувати якісний медичний інтернет-маркетинг, краще довірити цю справу професіоналам.

Автор

Чекменьов Костянтин

Поділитися

Оформіть заявку на сайті, ми зв'яжемося з вами найближчим часом і відповімо на всі запитання.