Чи потрібен вашій клініці Instagram?
Головна >
Багато разів обговорено актуальність соціальних мереж. Тому кожна клініка прагне представити свій бренд в Інстаграмі, як одній з найпопулярніших і найбільш динамічно зростаючих мереж. Але розвиток сторінки вимагає значних ресурсів: фінансових, часових. А чи варта гра свічок? Адже ви ж знаєте, що одні ліки не підходять кожному пацієнту. Так і з веденням сторінки, не всім вона приноситиме користь.
Які результати ви очікуєте від ведення сторінки?
Як правило, відповідь на це запитання звучить наступним чином:
- так зручно доносити інформацію клієнтам;
- терміново потрібні заявки від потенційних клієнтів;
- необхідно підігріти цільову аудиторію, підвищити впізнаваність бренду, простимулювати звернутися саме до вашої клініки.
Однак, ці питання можна вирішити й іншими способами. Наприклад, сповіщати клієнтів про нові послуги через смс або повідомлення у Viber. А заявки зібрати легко, надіславши таргетовану рекламу з сайту.
Варто пам’ятати, що прямого зв’язку кількості підписників і грошей у касі – немає. Складно прогнозувати потік заявок. І потрібно бути готовими до цього, перш ніж починати просування в Instagram.
То навіщо тоді стільки зусиль? Щоб створити попит там, де недостатньо вже сформованого. Для цього і потрібні регулярні публікації, вибудувана система спілкування з потенційними пацієнтами. Але спочатку необхідно попрацювати над експертністю і пояснити, чому вигідно звернутися саме до вас.
Чи підійде Інстаграм для вашої ніші?
В Інсті зібралися любителі візуального контенту, тому й ніші, де можна показати картинки до/після заходять краще: косметологія, пластична хірургія, стоматологія, дерматологія тощо.
Цікаво розвивати сторінки педіатрії, де залучаються до спілкування мами. Зазвичай вони потребують інформаційної підтримки, а це допоможе сформувати лояльну аудиторію.
Інстаграм знахідка для суперсучасних клінік, де обладнання демонструє всю прогресивність підходу.
Репродукція та гінекологія – відповідні напрямки для просування. Їх відрізняє тривалість циклу пропонованих послуг.
Кому ж потрібно подумати кілька разів, перш ніж приймати рішення йти в Instagram:
- Проктологам, урологам, кардіологам, гастроентерологам, ЛОР-фахівцям. Показати візуально особливо нічого, потрібно буде проявити всю можливу креативність, щоб бути цікавими.
- Онкологія – тут складно балансувати між вигодою та етикою.
- Аналізи – послуга точкова, вигідніше запустити рекламу з сайту.
Варто пам’ятати, що це загальні рекомендації і можливо, у вас талант блогера, тоді сфера взагалі не має значення.
Як запустити роботу?
Зверніть увагу, що команда – необхідна. Не варто сподіватися, що, обтяживши додатковим навантаженням секретаря й адміністратора, ви отримаєте результати. Давайте розглянемо 3 варіанти роботи над профілем:
- Ведення профілю всередині клініки. Це малобюджетно, контент йде безпосередньо зсередини, унікальний і цікавий. Новини розміщуються оперативно. Зазвичай обов’язки смм фахівця виконують маркетолог або pr-менеджер, іноді наймають окремого фахівця. Але одній людині складно виконувати всі необхідні функції: копірайт, фотограф, таргетолог, вести комунікацію з аудиторією тощо.
- Передача ведення сторінки на аутсорс. Якщо співробітники клініки зовсім не братимуть участь у розвитку профілю, то контент буде неунікальним і відірваним від реальної роботи установи. Лояльність аудиторії таким способом отримати дуже складно. Такий підхід підійде тільки для лідогенерації пацієнтів, які звертаються вперше.
- Агентство і клініка працюють над сторінкою разом. Цей варіант розвитку профілю – оптимальний. Співробітники клініки допомагають із формуванням контенту. Підрядник формує пости, проводить рекламні компанії, креативить. Так ви досягнете поставлених цілей.
Давайте розглянемо докладніше варіант співпраці, як найбільш перспективний.
Особливості спільної роботи з агентством
Усередині клініки потрібен відповідальний співробітник, який виконуватиме такі функції:
- шукати інфоприводи (акції, нові послуги, результати пацієнтів, оновлення обладнання тощо);
- добре розуміє слабкі та сильні місця клініки;
- будує комунікацію з лікарями, знає з яким питанням до кого звернутися;
- знаходить підхід до пацієнтів, щоб зняти відео ролик з ними, або отримати дозвіл на публікацію історії про їхню хворобу.
Завдання підрядника полягає в тому, щоб:
- створити стратегію просування акаунта;
- наявний різнобічний матеріал перетворити на красиво оформлені пости;
- придумує активності для залучення передплатників (конкурси, розіграші, марафони тощо)
- відстежує тренди і веде сторінку відповідно до них;
- займається налаштуванням реклами;
- готує звітність про виконану роботу і результати.
Є кілька завдань, які необхідно виконувати у зв’язці агентство і клініка:
- професійні фото і відео зйомки;
- обговорення тем публікацій на місяць відповідно до майбутніх подій і планів мед. установи;
- спілкування з пацієнтами, де участь співробітника клініки необхідна під час запису на прийом через директ і допомога з відповідями фахівців.
Робота в такому тандемі дасть високі результати в просуванні. На сторінці буде ситуативний контент, який може зняти тільки співробітник клініки: квіти для лікаря від вдячного пацієнта, зіркові відвідувачі, фото “до/після” тощо. Такий цінний для просування контент може створити тільки людина “зсередини”, а ось опрацює фото, напише текст, правильно подасть інформацію вже підрядник, для цього у нього є штат співробітників.
Співвідношення витрат і вигод
Для того, щоб порівняти умови різних підрядників, запросіть комерційні пропозиції у 3-5ти агентств і проведіть порівняльний аналіз. Так ви виявите суму, яку необхідно вкладати щомісяця в акаунт.
Не варто розглядати Instagram, як панацею. Це не гарантує прямих заявок вже завтра. Швидше ви попрацюєте над лояльністю аудиторії, побудуєте комунікацію з пацієнтами і потенційними клієнтами, опрацюєте негатив і заперечення, зробите свій бренд впізнаванішим. Будьте об’єктивними, отримати результати в цьому напрямі можна не раніше, ніж через півроку плідної роботи.
Якщо основне завдання ведення облікового запису – лідогенерація, то порахуйте середній чек по лікарні і час “життя клієнта”, тобто який період у середньому один пацієнт обслуговується у вас. І зіставте ці числа з вкладеннями для ведення профілю і прогнозованою кількістю лідів через півроку. Так ви проясните для себе окупність інвестицій.
Займатися просуванням профілю в Інстаграм має сенс якщо:
- ви об’єктивно оцінюєте можливі результати;
- є зрозуміла, вимірна мета;
- ви розумієте бюджет необхідний для досягнення мети;
- хочете збільшити тривалість обслуговування пацієнтів, відповідно отримати більше прибутку від одного залученого ліда.
Пошук підрядника
Приділіть вибору підрядника належний час. Від цього залежить результат спільної праці та окупність інвестицій.
- Запитайте комерційну пропозицію у кількох агентств. Порівняти їхню роботу можна вже на цьому етапі. Профі поставлять чимало додаткових запитань, попросять заповнити бриф, щоб дати максимально точну відповідь, що відповідає вашим потребам і подібним даним. Якщо питань немає, то задумайтеся, чи потрібен підрядник, який не прагне розібратися у вашому бізнесі.
- Визначтеся з бюджетом і дайте можливість виконавцю розподілити гроші. Якщо з цих грошей нічого не виділяється на рекламу, а все розподіляється на роботу, попросіть обґрунтування, чому так. Без реклами просунути акаунт неможливо. Розберіться, чи не хоче агентство робити роботу заради роботи, а не заради вашого успіху.
- Ознайомтеся з пропозицією, якщо в ній ключовий параметр оцінки роботи – кількість постів, то такий виконавець не підійде. Кількість незрозумілих нікому постів уже давно не в тренді. Необхідно розміщувати цікавий, яскравий контент, що залучає. Рідко, але так, щоб аудиторія чекала від вас наступний пост.
- Перш, ніж почати працювати, ознайомтеся зі стратегічним планом розвитку вашого акаунта, який надасть підрядник. У ньому має бути детально прописаний план робіт, які кроки і для чого застосовуються, як оцінювати ефективність роботи (точні параметри в цифрах).
Старт роботи
Першим етапом буде підготовка профілю до запуску. Необхідно чітко прописати обов’язки залучених до цього процесу людей, а також трудовитрати, які необхідні для участі в проєкті. Усі деталі роботи мають бути чітко окреслені ще до старту, зокрема бачення концепції акаунта всіма учасниками процесу.
Для створення команди однодумців необхідно презентувати ідею просування в соцмережах колективу клініки. Щоб кожен розумів, навіщо і куди йде вся команда.
Першими підписниками стануть співробітники, потім по наростаючій запрошуйте всіх, хто стикався з послугами. Але не використовуйте сервіси накрутки, це вб’є статистику профілю ще на старті. Однак хороший підрядник знає ці тонкощі і не наражатиме на небезпеку ваш профіль.
Поділитися
Запитати у фахівця