Про становлення медичного інтернет-маркетингу. Інтерв’ю з О. Власовим

Головна > Про становлення медичного інтернет-маркетингу. Інтерв’ю з О. Власовим

Находим решения для любой задачи.
Просто расскажите нам о ней!

doklad_a_01

Інтерв’ю з керівником агентства “МедМаркетинг” Олександром Власовим. Про історію інтернет-маркетингу, і про вибір медичної спеціалізації.

Сьогодні є багато ефективних інструментів в інтернет-маркетингу саме для просування медичного бізнесу. Але так було не завжди. Про історію становлення медичного інтернет-маркетингу ми сьогодні й поспілкувалися з керівником агентства “МедМаркетинг” Олександром Власовим. Також він відповів на запитання, чим саме ця компанія відрізняється від інших, і чому медичні центри так хочуть працювати саме з “МедМаркетингом”.

Розкажіть трохи про історію розвитку такого поняття, як медичний інтернет-маркетинг?

Років десять тому маркетинг, який проводили для медичних закладів, чітко поділявся на офлайн та онлайн. Власник, лікар чи маркетолог, який займався стратегією – не було поділу між посадами. Водночас, для вирішення якихось прикладних завдань, просто задіювали хлопців технічного складу розуму. І раніше такий поділ був доцільним: адже офлайн маркетинг займався загальною стратегією розвитку медичного центру, а онлайн – безпосередньо присутністю в мережі Інтернет.

10-15 років тому в розробці сайтів для медицини ніхто нічого не розумів. Поступово інструменти маркетингу ускладнювалися. Через збільшення конкуренції, необхідно було вивчати, аналізувати. І просто передати “хлопчику комп’ютернику” зробити розкрутку сайту – було недостатньо. Тому на ринок стали виходити люди з гуманітарним складом розуму (маркетологи), які освоювали технічні нюанси, і навпаки.

До 2008-2010 років – агентства, які займалися в мережі Інтернет маркетингом, вже стали робити спроби формувати комплексні стратегії з позиціонування клінік, тобто частково були і в офлайні. Якщо раніше можна було просто бути присутнім в Інтернеті, то наближаючись до 2010 року, це було робити все складніше, без правильної стратегії просування. Але в 95% випадків стратегією і не пахло, оскільки більшість із тих, хто хотів просунути свій бізнес у мережі Інтернет, це були представники малого та середнього бізнесу (не великі багатопрофільні клініки). Поступово і вони почали здогадуватися, що все-таки важлива загальна правильна стратегія просування, тому дедалі частіше лунало запитання агентствам: “А скільки ви зробили сайтів для медичних клінік, стоматологічних кабінетів тощо?”

Що потрібно, для того, щоб розробити правильну стратегію просування для медичної клініки?

Для того щоб розробити стратегію, потрібно розуміти поточну ситуацію ринку, суть пропонованих послуг.

На початку 2000-х років сайт робили для того, щоб просто бути в Інтернеті, наближаючись до 2010 року – цього було вже недостатньо. Тому, коли клініки зверталися в агентство, інтернет-маркетологи говорили: “Дайте нам список слів, за якими б ви хотіли просуватися”, тобто замість того, щоб детально все вивчити, вони працювали тільки з тим, що їм надавали самі клініки. Таку ситуацію ми бачимо і донині, тобто ініціатива виходить від клієнта, а агентства просто не можуть проаналізувати структуру послуг клініки та її місце на ринку. Тобто вони не розуміють, на скільки ця послуга маржинальна, унікальна та інші десятки нюансів. А ось якщо від самого початку запропонувати стратегію, то вже не вистачає галузевих знань.

Як і коли ви зрозуміли, що хочете просувати в мережі Інтернет саме медичний бізнес?

Як інтернет-маркетингова агенція, ми працюємо з 2008 року, а в 2011 році ми зрозуміли, що потрібно вибрати якусь нішу, і це виявилася медицина. Ми особливо довго не думали, рішення прийшло само собою, оскільки найбільше клієнтів на той момент у нас було саме в медичній сфері. Частково це пов’язано з тим, що один із керівників мав медичну освіту. Так, у 2011 році з’явилося агентство “МедМаркетинг”, яке пропонує комплексне просування в медицині.

До 2015 року ми підійшли приблизно із сотнею реалізованих проєктів, серед яких були десятки поліклінік, низка стоматологій, кілька клінік репродуктивної медицини. І ми починали вже почуватися комфортно в цих самих субринках. Ми знали гравців, бюджети, активи клінік (ключових фахівців, обладнання, ексклюзивні методики), слабкі та сильні сторони. Тобто, ми добре розбиралися в нюансах самого медичного бізнесу.

Усе це дало нам змогу не просто мовчки приймати від клієнта перелік послуг, які вони надають, а рекомендувати, що саме йому розвивати насамперед, якщо ми бачили, що він мало тут представлений. Якщо ж, навпаки, спостерігалося перенасичення за цією послугою на ринку, то ми рекомендували робити на це ставку.

Таким чином, ми ставали експертами не тільки у сфері розроблення сайтів або навіть інтернет-маркетингу, скільки комплексно – партнером, консультантом з розвитку бізнесу, взагалі. І, як я говорив вище, саме такий підхід, коли офлайн і онлайн маркетинг розвиваються як одне ціле, забезпечує ефективне просування клініки на ринку, загалом, і в Інтернеті, зокрема. Жодна інша компанія-розробник сайту не володіє навіть 10% знань, які є у нас. Ми відчуваємо пульсацію ринку, ми знаємо підводні камені функціонування приватної та державної медицини.

Чи відрізняється робота з державними клініками, від роботи з приватними медичними установами?

Зараз український ринок державної медицини переживає нелегкі часи, його намагаються реформувати, але поки що не дуже вдало. Ми відстежуємо всі тенденції розвитку цього ринку:

  • законодавчі ініціативи;
  • інформація, отримана безпосередньо від керівників державних медустанов

Усе це дає нам підстави припускати, на які зміни ринку очікувати в майбутньому, та як у цих умовах, що змінюються, ми можемо допомогти таким установам запрацювати.

З якими саме державними установами ви працювали, працюєте?

Обласна лікарня №1 та №2, відділення урології Київської лікарні, відділення хірургії міської лікарні №2, клініка “Медбуд” та багато інших.

Про становлення медичного інтернет-маркетингу. Інтерв'ю з А. Власовим Про становлення медичного інтернет-маркетингу. Інтерв'ю з А. Власовим Про становлення медичного інтернет-маркетингу. Інтерв'ю з А. Власовим Про становлення медичного інтернет-маркетингу. Інтерв'ю з О. Власовим

Ми знаємо, як взаємодіють відділення між собою, керівництва клініки з відділеннями. Знаємо проблеми, з якими вони стикаються, зокрема й ті, що стосуються фінансування. Знаємо, як зараз намагаються вирішити це питання, тому, пропонуючи сайт або якісь методи просування, ми враховуємо всі ці нюанси. Знаючи, що в багатьох державних медзакладах зараз присутні риси феодальної роздробленості, ми пропонуємо таке рішення, яке задовольняє всі зацікавлені сторони.

І знову ж таки, жодна веб-студія, крім нас, не може цього запропонувати.

Інтерв’ю проводила Тамара Власова, редактор агентства “МедМаркетинг”

Поделиться

Оформите заявку на сайте, мы свяжемся с вами в ближайшее время и ответим на все интересующие вопросы