Юзабіліті для людей із особливими потребами
Головна >
Особливості юзабіліті сайтів для людей з особливими потребами – коротке дослідження на тему адаптації сайтів медичної сфери.
Немного цифр
- Щорічно, кожне шосте березня відзначається Всесвітній день боротьби з глаукомою.
- За даними ВООЗ, глаукома – друга після катаракти причина слабкозорості та сліпоти.
- Кількість хворих на глаукому у світі на даний момент перевищує 100 млн. осіб, а в 20% випадків саме глаукома стала причиною інвалідності по зору.
Повідка для тих, хто не дуже обізнаний у даному питанні.
Глаукома – це захворювання, для якого характерна поступова незворотна втрата зору через постійне або періодичне підвищення внутрішньоочного тиску.
При цьому втрата зору пов’язана з пошкодженням зорового нерва, внаслідок підвищеного внутрішньоочного тиску.
Тепер про інтернет-маркетинг.
При аналізі запитів у “Google Тренди” відзначається стабільний щорічний приріст запитів, пов’язаних із “лікуванням глаукоми”. Цікавим є той факт, що основний пік кількості запитів відзначається в січні-лютому кожного року.
Думаю, таке зростання запитів у зимові місяці пов’язане з тим, що глаукома патогенетично пов’язана з гіпертонічною хворобою і діабетом. А саме на зимові місяці припадають основні звернення пацієнтів з приводу діагностики та лікування цих захворювань. Дані “Google Тренди” тільки підтверджують це припущення.
Ось порівняльна динаміка запитів:
За такої кількості хворих із захворюваннями органів зору не дивно, що офтальмологія як медичний бізнес є вкрай затребуваною і прибутковою. Відповідно, на українському ринку є кілька великих мережевих міжнародних гравців, як-от клініки:
- Ексимер
- АІЛАЗ
- Новий зір та інші.
Високий середній чек за кожним пацієнтом і відчутна конкуренція мотивують ці компанії активно використовувати такі інструменти просування, як SEO-просування та контекстна реклама. Сайти більшості цих клінік грамотно розроблені й оптимізовані, але є один момент у юзабіті, який робить сайти всіх офтальмологічних клінік схожими між собою.
Як передбачається, цільова аудиторія таких сайтів – це пацієнти, які потребують офтальмологічної допомоги, та\або їхні родичі. Як правило, у таких пацієнтів знижений зір і логічно, щоб сайти офтальмологічних клінік були адаптовані під такі спеціальні потреби – наприклад, можливість збільшення тексту на сторінках, контрастності зображень.
Ось хороший західний приклад. У топі сайту ми бачимо кнопки, які інтуїтивно зрозумілі будь-кому і дають змогу збільшувати розмір шрифту на сайтах і контрастність фону.
- Сайти деяких медичних закладів потребують адаптації та проєктування для їхньої основної цільової аудиторії – пацієнтів з особливими потребами.
- Адаптація медичних сайтів під таких пацієнтів наразі не розповсюджена в Україні – сайти відомих офтальмологічних клінік наразі не дають такої можливості.
- Сайти державних та громадських організацій також потребують подібної адаптації.
- До речі, сайт Міністерства охорони здоров’я України не адаптований під спеціальні потреби деяких груп пацієнтів.
Поділитися
Запитати у фахівця