Траут про стратегію: як прорватися у свідомість та підкорити ринки
Головна >
Рецензія на книгу Джека Траута “Траут про стратегію: як прорватися у свідомість і підкорити ринки”.
Джек Траут (р. 1935 р.) розпочав свій шлях бізнесмена, працюючи в рекламному відділі відомої компанії “General Electric”, пізніше перейшов у “Uniroyal”, як керівник рекламного відділу компанії. Сьогодні Джек Траут є засновником і президентом консалтингової фірми “Trout&Partners”.
Як творець передової методології, Дж. Траут керує масштабною мережею експертів і консультує близько 80 компаній, що входять до рейтингу Fortune Global 500 – Hewlett-Packard, Xerox, Intel, Southwest Airlines, Procter & Gamble, DuPont, Ericsson, Lotus, Tetra Pak, IBM, Merrill Lynch, Burger King, Audi, AT&T, Burger King, Sotheby’s, MasterCard.
Сила книжки Джека Траута “Траут про стратегі” полягає в її простоті. Автор блискуче структурує знання про те, як краще вийти компанії на ринок, як вести конкуренцію, як працювати з власною продукцією, будувати стратегію.
Збірка цікава тим, що по-новому розкриває багато речей, які сьогодні досить відомі всім і кожному. Головна думка книжки дає розуміння того, як виграти у грі з конкурентами, як бути несхожими на інших, і яким чином вплинути на свідомість споживачів. Однак ви не знайдете у праці готових порад, це радше вказівки напрямків руху.
Автор наводить велику кількість прикладів, як успішних, так і не дуже, великих та середніх комерційних підприємств, що боролися за виживання та успіх, вели конкурентну боротьбу та успішно чи безуспішно намагалися врятувати свій прибуток.
Найголовніша думка, яку я почерпнув із книжки, і з якою повністю погоджуюся, це те, що хоч би який у вас був чудовий продукт, хоч би які у вас були найкращі співробітники, – ані те, ані інше не забезпечує успіх і прибуток компанії.
Треба бути просто першим у певній ніші чи товарній категорії, і міцно закріпитися в мізках покупця.
Детальніше про структуру книжки
Глави книжки висвітлюють певну стратегію ведення бізнесу, про що йтиметься нижче.
- Стратегія виживання.
У період “тиранії вибору” для компанії дуже важливо спершу визначити для себе правильну стратегію, і це зумовить можливість виживання фірми.
- Стратегія сприйняття.
Світ сучасних продуктів і послуг сьогодні просто величезний, а можливості людини зі сприйняття інформації обмежені, але щоб хоч якось зачепитися у свідомості покупця, є два виходи: перший – посунути конкурентів у свідомості “споживчих сходів”, а другий – створити нову товарну категорію.
- Стратегія відмінності.
Щоб рости, Траут пропонує бути першими, а краще зайняти весь товарний асортимент. І, головне, не забувати говорити, говорити і говорити про це. Голосно й упевнено за всіма показниками – рейтингом компанії, продажами тощо
- Стратегія конкуренції.
Найкращих продуктів не буває, як і не буває найкращих людей. Усе це лише міфи у свідомості покупця. А от маркетинг – це реальні військові дії, і щоб перемогти, треба сфокусуватися на конкурентах.
- Стратегія спеціалізації.
Якщо ви тримаєте конкурентів у фокусі свого інтересу до них, тоді можна переходити до спеціалізації. Це і буде основою вашого успіху.
Раджу кожному прочитати книжку Джека Траута “Траут про стратегію: як прорватися у свідомість і підкорити ринки”. Буде дуже цікаво, бо все написано гранично ясно і нічого зайвого. Праця про маркетинг і його роль у конкурентній боротьбі за споживача.
А це відео я рекомендую подивитися всім, хто вже читав книжки Траута або тільки збирається приступити до читання.
Поділитися
Запитати у фахівця