Системи аналітики для медичного сайту: короткий огляд
Головна >
Навіщо потрібні системи аналітики в медичному маркетингу? Читайте коротке порівняння двох популярних систем веб-аналітики
Системи аналітики дають змогу не тільки точніше позиціонувати свої товари та послуги.
За допомогою аналізу даних, наданих системами аналітики, стає можливим оцінити ефективність інвестицій, вкладених у рекламу, та проаналізувати поведінку відвідувачів і їхню взаємодію із сайтом клініки.
А точніше, системи аналітики дають змогу відповісти на такі запитання:
- Для кого ми працюємо? Кто відвідує сайт – чоловіки чи жінки, який середній вік основних відвідувачів.
- Звідки прийшов відвідувач сайту? За запитом пошукової мережі, перейшов по оголошенню контекстної реклами, по посиланню з інших сайтів.
- Що цікавить відвідувача сайту? Які сторінки вони відвідують, які дії проводять, чи знаходять відвідувачі те, що їм необхідно.
- Чому відвідувач залишив сайт? Що завадило заповнити або відправити форму, зробити дзвінок.
Відповіді на ці питання дадуть змогу перетворити сайт на працюючий інструмент маркетингу, якщо застосовувати отримані дані для вдосконалення різних аспектів сайту:
- Юзабіліті. Аналіз просування користувачів сторінками дасть змогу зробити навігацію на сайті зручною та продуманою, усі необхідні кроки (купівля послуги, запис на прийом, дзвінок у клініку) мають бути очевидними та не потребувати складних схем пересування сайтом.
- Контент. Інформація на сторінках клініки має бути максимально корисною для клієнта, містити лише потрібну інформацію та інформацію, що мотивує. Детальніше про медичні сайти, що продають, ми вже розповідали ТУТ.
- Росування. Крім контекстної реклами, у просуванні сайту величезну роль відіграють інші канали: SEO-просування, SMM, оффлайн-реклама, PR. Тому важливо використовувати отримані дані для оптимізації і цих каналів зокрема, спрямовуючи маркетингові зусилля на той сектор, що дає максимальну конверсію.
У медичній сфері, де існує високий рівень конкуренції, важливо не тільки приводити відвідувачів на сайт, а й максимально мотивувати їх стати реальними клієнтами. Це досягається завдяки грамотно спроектованому веб-сайту, корисному контент-наповненню, роботі з відгуками та розробленій маркетинговій стратегії.
Сукупність цих чинників дає змогу конвертувати в клієнтів якомога більше відвідувачів сайту, але досягти ефективності дадуть змогу тільки отримані та проаналізовані дані про відвідувачів, їхню поведінку та бажання. Що, власне, і роблять системи аналітики.
На даний момент найпоширенішими системами є Google Analytics і Яндекс Метрика.
Вони дають змогу визначити якість і кількість відвідувачів сайту, аналізуючи дані та поведінку користувачів. Основні функціональні можливості Google Analytics і Яндекс.Метрики приблизно однакові, але невелика відмінність у деталях все ж є.
Порівняння Google Analytics і Яндекс.Метрики.
Особливості Google Analytics.
Google Analytics – це безкоштовний сервіс, що надається Google для створення детальної статистики відвідувачів веб-сайтів. Google Analytics дає змогу аналізувати найрізноманітніші параметри відвідуваності сайту, наприклад дані за джерелами переходів, докладні демографічні та географічні дані про самих відвідувачів. Широкі можливості різних звітів системи дають змогу отримати необхідні дані для опрацювання та подальшого розвитку бізнесу.
При повноцінному використанні Google Analytics дає змогу отримати детальний портрет споживача й адаптувати під нього весь комплекс маркетингу та веб-сайт клініки.
- За місцем розташування.
- За мовою.
- За новими і тими, що повернулися відвідувачами.
- За періодичністю і часом з останнього відвідування.
- За взаємодією.
- За браузером і операційною системою.
- За використанням мобільних пристроїв і т.д.
Переваги Google Analytics:
- Система дає змогу сегментувати вхідний трафік (стандартний і покращений).
- Наявність модуля електронної торгівлі.
- Можливість налаштування багатоканальної послідовності.
- Пропонує значну кількість додаткових параметрів.
- Потужний функціонал, велика кількість різноманітних режимів, фільтрів та налаштувань (наприклад, близько 80 видів деталізованих звітів).
У системи є один відчутний недолік – інтерфейс Google Analytics буде складним для новачків. .
Приклади звітів у Google Analytics
Звіт у Google Analytics “Огляд аудиторії” сайту.
Звіт у Google Analytics “Нові та ті, що повернулися” відвідувачі сайту.
Особливості Яндекс.Метрики.
“Яндекс Метрика” – інструмент для оцінки відвідуваності сайтів, аналізу поведінки відвідувачів сайту та ефективності проведених рекламних кампаній.
“Яндекс Метрика” працює за традиційним принципом інтернет-лічильників, а саме:
на сторінки вашого сайту встановлюється спеціальний програмний код;
встановлений програмний код, розміщений на сторінках вашого сайту, реєструє кожне відвідування, збираючи дані про відвідування.
У системі аналітики Яндекс Метрика системі доступно понад 10 груп звітів, наприклад:
- Трафік.
- Джерела.
- Зміст.
- Вебвізор.
- Географія.
- Демографія.
- Карта.
- Комп’ютери.
- Конструктор звітів тощо.
Розглянемо деякі зі звітів і які дані вони надають.
1. звіт “Відвідуваність”.
У цьому звіті видно загальну картину відвідуваності сайту.
Всі представлені показники представлені в хронологічному порядку, які можна переглянути за певний проміжок часу: за день, за тиждень, за місяць або ж налаштувати свій власний фільтр.
Цей звіт буде корисним для виявлення загальних тенденцій за тими чи іншими параметрами.
2. звіт “Джерела”.
У цьому звіті легко проаналізувати ресурси, які приводять основну масу відвідувачів на ваш сайт – це можуть бути пошукові системи, інші сайти, різноманітні форуми, соціальні мережі та контекстна реклама.
За кожним типом джерел система надає докладні дані про перебування користувачів на вашому сайті: про час, проведений на сайті, конверсію звичайну та відкладену, глибину переглядів.
3. звіт “Відвідувачі”
Допоможе отримати демографічні дані типового відвідувача вашого сайту
4. звіт “Вебвізор”
Одна з найбільш корисних функцій системи. Вона дає змогу відтворити поведінку відвідувачів на сайті у форматі відеоролика. Такий звіт допоможе виявити помилки в юзабіліті та навігації сайту, зрозуміти слабкі місця і “гарячі точки” на сторінках.
Переваги Яндекс Метрики.
- Зрозумілий і універсальний інтерфейс, не перевантажений зайвими деталями – система зрозуміла навіть новачкам.
- Оновлення даних практично в режимі реального часу (кожні 5 хвилин).
- Можливість переглядати відеозапис дій відвідувачів сайту у Вебвізорі.
- Можливість встановлювати та моніторити “цілі” рекламної кампанії.
- Можливість сегментації трафіку за різними джерелами
- Аналіз соціо-демографічної статистики відвідувачів вашого сайту.
Поділитися
Запитати у фахівця