Особистий бренд лікаря
Головна >
Сьогодні багато говорять про важливість розвитку особистого бренду для бізнесу. Це актуально і для медичної сфери. Особистий бренд лікаря – це його образ, як фахівця, експерта та особистості. Це нові можливості в пошуку клієнтів, питання особистісного та професійного самовизначення і самовираження, можливість бути більш незалежним і затребуваним.
Навіщо потрібен особистий бренд лікарю
Особистий бренд лікаря може бути повноцінним маркетинговим інструментом.
Розвиток особистого бренду:
- допомагає сформувати образ експерта,
- дозволяє значно збільшувати охоплення, що дає змогу залучити нових клієнтів,
- створюється власна база пацієнтів і постійний приплив нових,
- встановлюється додаткова комунікація з пацієнтами,
- покращується імідж серед колег,
- збільшуються прибутки.
Багато лікарів, вважають, що докладати зусиль до розвитку особистого бренду необов’язково. Досить просто добре працювати, отримувати хороші відгуки від пацієнтів, заслужити повагу колег, і таким чином згодом заробити хорошу репутацію і уславитися експертом у своїй справі. Такий шлях “саморозвитку бренду лікаря” дійсно можливий. Але, як правило, популярність у цьому випадку локальна, не поширюється далі за свою клініку або район, у якому вона розташована. Навіть якщо у вас дуже хороша репутація серед обмеженої кількості людей, це не дасть вам достатнього припливу клієнтів.
Медична сфера – висококонкурентне середовище, де потрібно вміти заявити про себе. Кваліфікована робота і хороші відгуки пацієнтів – чудова основа, яка може стати платформою для більш масштабного розвитку бренду. Але треба бути готовим до того, що для правильного позиціювання себе на медичному ринку, потрібно буде працювати: брати участь у конференціях, відвідувати семінари, вести соцмережі – використовувати різні можливості для покращення комунікації з потенційними клієнтами та колегами.
Легке управління проектами будь-якої складності
Стратегії розвитку особистого бренду
Для ефективнішої комунікації з пацієнтами лікар має визначитися зі стратегією створення особистого бренду, яка може бути горизонтальною та вертикальною.
Горизонтальний розвиток передбачає, що лікар частково бере на себе роботу медичного менеджера. Він налагоджує з клієнтами комунікацію, допомагає їм обрати оптимальні методики діагностики, скеровує до тих чи інших фахівців, які найкомпетентніші в конкретному медичному питанні. Пацієнту зручно і комфортно звертатися до такого фахівця.
Вертикальний розвиток відбувається, коли лікар пропонує послугу, у виконанні якої він найкомпетентніший, де має унікальні навички та досвід роботи. Подібна стратегія підходить фахівцям, які зайняли свою вузьку нішу і вважаються там найкращими. Як правило, у них уже є відповідна репутація, на їхню користь працює “сарафанне радіо” і розвинути особистий бренд набагато легше.
У будь-якому разі для успішного розвитку індивідуального бренду потрібна достатня кваліфікація, навички, особистісні якості та бажання рухатися вперед.
Хороший приклад розвитку особистого бренду – лікар-дієтолог Оксана Скиталінська. Вона веде сторінки у фейсбук, інстаграм, ютуб. Дає багато цікавої унікальної інформації за своїм профілем, записує відео, дає рецепти, рекомендації, виходить у прямий ефір, відповідає на запитання та коментарі підписників.
Як працювати з особистим брендом
Сьогодні необхідною умовою просування бренду є робота в інтернеті та з соцмережами.
Щоб розвивати бренд, потрібно відповісти собі на кілька важливих питань:
- Визначте, як ви будете себе позиціонувати. Чим ви цінні для своїх передплатників і пацієнтів.
- Проаналізуйте, хто є вашою цільовою аудиторією (стать, вік, рівень доходу, географія проживання тощо).
- Проаналізуйте конкурентів, їхні бренди, плюси та мінуси.
- Виберіть канали комунікації.
- Визначте стиль викладення інформації, особливості подачі матеріалу.
- Продумайте, за рахунок чого відбуватиметься монетизація.
Яку і як подавати інформацію
Насамперед треба визначитися з майданчиками, які ви використовуватимете. Добре працює сайт-візитка, де описано кваліфікацію, послуги, що надаються, переваги звернення саме до вас.
У сучасному світі все більшої ваги набувають соцмережі. Можна використовувати будь-які соцмережі, але найкращі можливості на сьогоднішній день дають ютуб, фейсбук, інстаграм. У кожної соцмережі є свої особливості, і їх потрібно враховувати під час подачі інформації.
Продумайте, що і як ви будете описувати, якою інформацією ділитися. Це можуть бути експертна інформація, рекомендації, історії ваших пацієнтів, опис якихось нестандартних ситуацій з вашої практики.
Особистий бренд – це насамперед особистість, людям буде цікаво бачити щирість, знаходити особливості характеру, позиціонування, дізнаватися вашу точку зору на якісь медичні питання.
Потрібно писати цікаво, зрозумілою мовою, навіть якщо ви описуєте складні медичні технології чи методики. Текст має добре читатися і зацікавлювати, а тематика має бути актуальною.
Приклад якісного тематичного контенту, де добре викладено інформацію і підкріплено картинкою, що привертає увагу, порушуються актуальні теми – сторінки дитячого лікаря-психіатра Анастасії Бабляк.
Чи потрібно робити все самотужки
Частину роботи лікарю доведеться робити самому, бо він є основою бренду, унікальною одиницею, навколо якої все будується. Але розумно підключити до процесу піарників, smm-фахівців, які розуміють, як працюють маркетингові інструменти, допоможуть правильно позиціонувати себе на ринку, займуться вашим просуванням.
Розвиток особистого бренду – це довгостроковий проєкт. Моментальних результатів може не бути, але це робота на перспективу, яка обов’язково дасть у майбутньому приплив нових клієнтів, підвищення впізнаваності, репутаційні плюси.
Поділитися
Запитати у фахівця