Медичний брендинг та маркетинг медичних послуг в Україні

Головна > Медичний брендинг та маркетинг медичних послуг в Україні

4_0

Як тільки медицина стане платною – маркетинг медичних послуг стане більш ніж затребуваним. Це станеться рано чи пізно.

Ринок маркетингу медичних послуг постійно зростає. Деякі дані показують високу потребу в просуванні платних медцентрів і медичних послуг. Так, потреба в такому просуванні становить близько 30-40% від усіх запитів, що стосуються запитів, пов’язаних із лікуванням, обстеженням тощо.

У зв’язку з цим слід зазначити загальну для країн колишнього СРСР проблему – невідповідність якості лікування, вартості послуг і відповідальності співробітників медустанов. Як правило, це пов’язано з традицією дотаційного існування, коли “клієнт у будь-якому разі прийде”. З точки зору маркетингу медпослуг такий підхід докорінно неправильний, особливо якщо це стосується платної медицини. Саме з цим фактором необхідно боротися ще на етапі розробки плану просування медпослуг і медичного брендингу.

Не менш важливо зламати стереотипи про застарілі лікарні та непривітних медпрацівників. Найдивовижніше, що більшість споживачів медпослуг задоволені ситуацією, що склалася, і навіть сучасні серіали про лікарів і лікарні не можуть зламати застарілий “медичний брендинг”.

Саме тому кожен, хто потребує медичного обслуговування, потрапивши в умови сучасної обладнаної клініки, вибудовує у своїй свідомості бар’єр “тут занадто дорого, я не зможу це оплатити”. Через це маркетинг медичних послуг і страждає. Адже завдання медичного брендингу – утримати цей внутрішній бар’єр і не дати йому вирости до нездоланної межі.

Тут можна заперечити, що послугами приватної клініки користуються забезпечені верстви населення, які звикли до комфортних умов і високої якості обслуговування. Але тут криється тільки частка правди.

Маркетинг медпослуг показує, що основний пул цільових клієнтів медпослуг – звичайні незаможні українці. Якби маркетинг медпослуг міг розраховувати тільки на аудиторію з доходом вище середнього – їхній статус можна було б підвищити до закритих елітних клінік. Але рівень і ціни повинні в такому разі сильно відрізнятися, а кількість споживачів, здатних оплатити послуги таких клінік і забезпечити підтримку високого рівня клініки, – бути достатньою.

Але для більшості медичних клінік, навіть приватних, позиціонування на дуже високий рівень не виправдане. Адже найбільший прошарок населення, який потребує медичних послуг і готовий їх оплачувати за потреби, – це українці з доходом середнім або нижчим. Потреби та особливості сприйняття у цих верств населення дещо відрізняються і їх потрібно враховувати.

Саме в цьому і полягає тонкість медичного брендингу та маркетингу медичних послуг в Україні. Усі ці тонкощі та нюанси необхідно враховувати, адже вони можуть полегшити просування медпослуг, зробити простим вихід на ринок і допомогти відвоювати частку ринку у конкурентів, які просуванням ще не користуються. А таких на українському медичному ринку більшість.

На підставі матеріалу Влада Паламарчука “Медичний брендинг та маркетинг медичних послуг”.

Поділитися

Оформіть заявку на сайті, ми зв'яжемося з вами найближчим часом і відповімо на всі запитання.