Головні помилки в smm, яких припускаються медичні центри
Головна >
- Помилка 1. Ототожнювати себе зі своєю цільовою аудиторією
- Помилка 2. Неконкретні формулювання або текст, який не викликає відгук у клієнта
- Помилка 3. Страх, що колеги вас засудять або не зрозуміють
- Помилка 4. Складні наукоподібні тексти
- Помилка 5. Велика кількість нецільових постів
- Помилка 6. Думати, що просування в соцмережах – це безкоштовно
- Помилка 7. Використовувати чужий контент
- Помилка 8. Застосовувати рекламні інструменти без їх вивчення
- Помилка 9. Давати занадто багато реклами
- Помилка 10. Забувати ставити логотип і назву компанії на зображення
“Сьогодні SMM не працює” – так кажуть ті, у кого не виходить використовувати цей інструмент маркетингу для просування своєї компанії. Насправді це не так. Правильне використання SMM може дати хороші результати в підвищенні впізнаваності компанії та залученні нових клієнтів. Щодня близько 7.5 млн пошукових запитів присвячено питанням здоров’я та медичній тематиці. Це говорить про те, що запит на медичний контент точно є. Але щоб SMM “запрацював” і дав результати, потрібно знати, що і як робити. І не менш важливо знати, чого краще не робити, яких помилок краще уникати.
У цій статті розглянемо найпоширеніші помилки SMM, які заважають медичним компаніям правильно використовувати соціальні мережі.
Помилка 1. Ототожнювати себе зі своєю цільовою аудиторією
Найпоширеніша помилка медичних компаній – вважати, що ваша аудиторія думає так само як і ви, знає те саме, що і ви. Насправді вам потрібно зрозуміти, хто ваша цільова аудиторія, які матеріали її цікавлять, у якому форматі інформація буде краще сприйматися. Люди, які читають ваші сторінки, здебільшого не мають медичної освіти, не знають, що у вас за товар чи послуга, у чому її унікальність і переваги. І ваше завдання зрозуміти, як краще донести цю інформацію до потенційного клієнта.
Помилка 2. Неконкретні формулювання або текст, який не викликає відгук у клієнта
Потрібно намагатися якомога чіткіше і зрозуміліше пояснити думку, яку ви хочете донести. Розповісти про послугу або препарат, запропонувати новий продукт або конкретну знижку так, щоб людина, яка не пов’язана з медициною, прочитала і одразу зрозуміла, що ви пропонуєте і навіщо їй це потрібно. Ваші пости і ваша реклама мають бути зрозумілими навіть вашій бабусі. Можна тестувати їх на знайомих, не пов’язаних із медициною, перш ніж публікувати в соцмережах.
Помилка 3. Страх, що колеги вас засудять або не зрозуміють
Медичні компанії в подачі інформації часто орієнтуються на своїх колег, бояться, що занадто простий виклад викличе осуд і нерозуміння в медичному середовищі. Але контент соціальних мереж розрахований не на колег, а на ваших потенційних клієнтів. Тому при підборі матеріалів насамперед потрібно думати про своїх читачів.
Помилка 4. Складні наукоподібні тексти
Дуже часто медичні профілі в соцмережах “грішать” тим, що дають інформацію надто наукоподібно, з використанням спеціальної термінології та зі складними описами, незрозумілими простій людині. Багато хто соромиться викладати просто, боїться, що з боку це матиме надто примітивний вигляд, боїться, що через простоту пацієнти запідозрять їх у непрофесіоналізмі.
Насправді простий і зрозумілий виклад – найкращий формат для соціальних мереж. Ваше завдання – зачепити клієнта, пояснити йому, що у вас є послуга або товар, які йому потрібні, що ви зможете допомогти йому з його медичною проблемою. Якщо ж ваш текст буде надто “розумним” з великою кількістю спеціальної термінології, вас можуть просто не зрозуміти і виберуть вашого конкурента.
Помилка 5. Велика кількість нецільових постів
Сторінки медичних компаній у соцмережах “продукують” медичний контент. Саме заради нього на вас будуть підписуватися. Пости з котиками і побажання гарного дня виглядають на подібних сторінках не дуже доречно. У принципі вони можливі як разове явище, але точно не потрібні регулярно.
Треба розуміти, навіщо соцмережі вашому бізнесу. Вони мають бути частиною загального маркетингового плану компанії. Краще підходити до соцмереж з точки зору продажів. Звичайно, швидкі продажі через соцмережі малоймовірні. Але з їхньою допомогою ви можете знайти клієнта, зачепити його, надокучити йому, щоб він згадав про вас, коли в нього щось заболить або коли виникне потреба у вашому препараті чи вашому обстеженні. Ви маєте зробити так, щоб, коли в нього з’явиться потреба в медичній допомозі, послузі чи товарі, він обрав саме вас. Зробити це можна через цікавий, експертний контент, що дає важливу і потрібну профільну інформацію.
Помилка 6. Думати, що просування в соцмережах – це безкоштовно
Насправді без вкладень просувати продукт у соціальних мережах неможливо. Схожих на вас компаній з таким самим або схожим продуктом у соцмережах десятки і сотні. Щоб вас помітили, потрібно вкладати в просування.
Соцмережі дають органічні охоплення тільки тим, хто з вами часто взаємодіє. Але хто буде взаємодіяти з клінікою, яка, наприклад, лікує урологічні захворювання? Якщо ви профільний центр, що займається лікуванням якихось серйозних захворювань, то частої взаємодії з вами не буде. У медицині не потрібно розраховувати на велику кількість лайків через особливості сфери. Ваш бізнес цікавий клієнту здебільшого тоді, коли у нього виникне необхідність в отриманні медичних послуг.
Але при цьому перед вами стоїть завдання збільшувати охоплення. Як це зробити? Для цього потрібні хороші матеріали, які вимагають часу і грошей, потрібно вкладати гроші в рекламу. Це допоможе розширити число тих, хто побачить ваші пости і достукатися до кінцевого споживача.
Ваше завдання не просто розмістити в соцмережах що-небудь. Потрібно аналізувати соцмережі, дивитися, які охоплення і взаємодії у постів, яке подання інформації краще, на які картинки краще відреагували читачі. Важливо, щоб вашу публікацію переглянули. Якщо в тексті є посилання – щоб за ним перейшли. Якщо є телефонний номер – щоб зателефонували.
Це постійна робота, що потребує часових і фінансових витрат.
Помилка 7. Використовувати чужий контент
Уся інформація, яку ви даєте, має бути цікавою та унікальною. Вона має бути присутня на вашій сторінці з якоюсь метою. Постити що-небудь тільки заради того, щоб зробити публікацію не потрібно. Достатньо 2-3 пости на тиждень, але вони мають бути якісними.
Абсолютно неприпустимо використовувати чужий контент, особливо давати посилання на чужі сайти. Таким чином ви рекламуєте інших і добровільно відводите потенційного клієнта зі своєї сторінки на чужий ресурс.
Помилка 8. Застосовувати рекламні інструменти без їх вивчення
У соціальних мереж є спеціальні інструменти, за допомогою яких можна просувати пости і таким чином отримувати великі охоплення. Так, наприклад, у фейсбуці прямо під постом на видному місці є кнопка “Просувати публікацію”. Але якщо ви зайдете до рекламного кабінету фейсбуку, то зможете скористатися налаштуваннями, які дадуть змогу точніше націлити рекламу і зробити її трохи дешевшою. Те ж саме стосується й інших соціальних мереж.
Завжди варто вивчити можливості функції, перш ніж її використовувати, і розібратися, чи немає кращої альтернативи.
Помилка 9. Давати занадто багато реклами
Реклама в соціальних мережах має бути в розумних кількостях. Постійні рекламні пости не дадуть потрібного ефекту. Ваша сторінка – це не магазин, і ймовірність, що той, хто читає, ухвалить одномоментне рішення про купівлю вашої послуги або товару, невисока. Правильніше чергувати рекламу з іншим контентом – корисним, навчальним, який розповідатиме людям щось потрібне і цікаве.
Класична формула пропонує давати 5% рекламних постів від загального обсягу. Але цю формулу краще переробити під себе. Наприклад, можна робити 2-3 пости на тиждень і 1 раз на 2 тижні робити рекламний пост, який буде рекламуватися протягом 2 тижнів.
Помилка 10. Забувати ставити логотип і назву компанії на зображення
Усі знають, що для привернення уваги потрібна красива картинка. Але багато хто забуває ставити на картинку логотип і вказувати назву компанії. Логотип на зображенні допомагає ідентифікації вашого бізнесу, з його допомогою ви вкотре нагадуєте про себе, підвищуєте впізнаваність бренду.
Статтю написано на основі матеріалів, наданих Маргаритою Корчак, керівником відділу SMM проєктів компанії Медмаркетинг.
Поділитися
Запитати у фахівця