Що таке партнерська програма в інтернет-маркетингу: приклади
Головна >
- Що являє собою партнерський маркетинг?
- Які основні завдання партнера?
- Міфи партнерського маркетингу та помилки рекламодавців
- Прибуток залежить від трафіку
- Робота тільки з топовими нішами дасть потрібні результати
- Партнерський маркетинг не вимагає особливих навичок
- Просування в соціальних мережах – запорука успіху
- Партнерська програма залежить тільки від контенту
- Які бувають типи партнерок?
- Кому і коли слід запускати партнерський маркетинг?
- Основи стратегії партнерського маркетингу
- Якісний контент
- Використання соціальних мереж
- Стратегія апселлінгу
- Як грамотно спланувати партнерський маркетинг?
- Тип продукту і його цінність для потенційного клієнта
- Портрет цільової аудиторії
- Алгоритм дії
- Функціонал сайту
- Унікальність пропозиції
- Особливості формування партнерської програми
- Переваги партнерки для компанії
- Висновки
Партнерський маркетинг – це унікальна система продажу товарів і послуг з використанням партнерів, яка дає змогу активно просувати бізнес, забезпечити постійне джерело доходу, збільшити клієнтську базу і навіть обійтися без організації відділу продажів. На сьогоднішній день програма діє у всіх сферах діяльності, включаючи медичну галузь.
Що являє собою партнерський маркетинг?
Партнерська програма вже давно набула статусу повноцінної фінансової концепції для збільшення продажів. Суть цієї категорії маркетингу полягає в тому, що між покупцем і продавцем є посередник – так званий партнер, яким може виступати будь-яка компанія, фізична або юридична особа. При цьому його основне завдання – генерувати нових клієнтів за рахунок реклами конкретної компанії різними способами.
Робоча схема системи проста і зрозуміла:
- Конкретна компанія знаходить партнера, який просуватиме її товари і послуги на ринку, створює спеціальну програму і формує умови.
- Зі свого боку партнер генерує план просування, який може включати поліпшення сайту, просування в соціальних мережах, лідогенерацію, а також використання інших маркетингових інструментів в онлайн-середовищі.
- За кожного нового клієнта партнер отримує певний відсоток від чека.
Програма перевірена, ефективна і проста в застосуванні, якщо відразу почати працювати з професіоналами. Наприклад, клініка стоматологічних послуг відкрила свій сайт. Щоб самостійно не займатися його розвитком і залученням нових клієнтів, вони укладають договір з партнером, який активно просуває ресурс. Клініка отримує гроші, нових пацієнтів і репутацію, а посередник – постійний фінансовий дохід і додаткову рекламу власних послуг.
Такий вид афілійованого маркетингу можна використовувати в усіх сферах. Навіть імениті торгові компанії (Amazon тощо) пропонують участь у партнерських програмах. Завдяки відсутності великих витрат на старті, простоті співпраці та швидкій результативності рішення підійде для компаній будь-якого типу, обсягу, зокрема й для стартапів.
Які основні завдання партнера?
Для отримання прибутку партнер повинен робити все, щоб стимулювати клієнта виконати одну з конверсійних дій, яка призведе до придбання товару. Перед афіліатом стоїть кілька першорядних завдань:
- вибір продукту або послуги для поточної розкрутки і залучення покупців;
- опрацювання цільової аудиторії, визначення оптимальних методів впливу, формування стратегії дій;
- аналіз продукту, вибір його найкращих сторін, демонстрація переваг;
- визначення основних конкурентів, вибір інструментів для поліпшення власних показників;
- розробка оголошень, сторінки, сайту, кнопки, банера та інших маркетингових матеріалів для залучення клієнтів;
- робота з потенційними та постійними клієнтами;
- постійна оптимізація та розширення реальної компанії.
На перший погляд здається, що занадто багато дій лягають на плечі партнера. Але саме від цього залежить рівень його прибутку. Що більше обумовлених дій виконано, то вищим буде заробіток. Крім того, якщо йдеться про блог або соціальні мережі, здійснюється розкрутка проєкту за рахунок залучення нових користувачів, що є приємним бонусом до реального заробітку.
Міфи партнерського маркетингу та помилки рекламодавців
Багато хто думає, що партнерська програма – це легко. Створив кілька оголошень, і можна нічого не робити, а тільки збирати гроші за замовлення. Насправді навколо цієї галузі ходить безліч міфів, які варто розвінчати.
Прибуток залежить від трафіку
Це одна з головних помилок рекламодавця, через яку просування не буде ефективним. Незалежно від трафіку потрібно залучати тільки цільову аудиторію і створювати умови для конвертації потенційних клієнтів у реальних, які дійсно скористаються товарами і послугами.
Приміром, є сайт дитячого лікаря. Неправильно створені оголошення і політика просування збільшуватиме трафік за рахунок людей, які просто шукали лікування хвороби, сімейного терапевта, приватну клініку або перебувають зовсім в іншій геолокації. Буде дивом, якщо хоча б один справді звернеться до педіатра. Тому головним секретом є не трафік, а продумана рекламна кампанія.
Робота тільки з топовими нішами дасть потрібні результати
Багато афіліатів (партнерів) працюють тільки з популярними товарними групами, які привертають до себе найбільше уваги. Звичайно, це забезпечить невеликий відсоток прибутку від партнерки, але в такій ніші працювати дуже складно через високий рівень конкуренції. Саме опрацювання специфічних секторів компанії дасть змогу розширити її вплив і залучити нових клієнтів.
Партнерський маркетинг не вимагає особливих навичок
Звичайно, тут потрібна частка везіння і добре розвинена інтуїція, але це далеко не секрет того, як працює партнерська програма. Основний розклад формується завдяки маркетинговим навичкам партнера, його розумінню механізму залучення клієнтів, правильності побудови рекламної кампанії для кожного типу товарів і послуг. Крім того, потрібно постійно оптимізувати рекламу, і тут уже без знань не обійтися.
Просування в соціальних мережах – запорука успіху
Просування тільки через Instagram або Facebook не принесе належного результату, якщо не займатися іншими моментами. Наприклад, відсутність реклами сайту, будь-яких інформаційних блоків, неправильно обрана “точка опори” призведе до того, що люди будуть переглядати контент, але так і не стануть клієнтами. І всі фінанси на розкрутку в соціальних мережах, а також сили і час будуть витрачені даремно.
Партнерська програма залежить тільки від контенту
Звичайно, потрібно регулярно публікувати нові SEO-оптимізовані статті, працювати з пошуковими системами тощо. Але без інших складових люди навіть не захочуть довго залишатися на сторінці, не кажучи вже про замовлення послуги. Приміром, безліч довгих текстів на сайті клініки естетичної хірургії дадуть ледь помітний результат, ніж реальні фотографії задоволених клієнтів (до/після), привабливий дизайн кнопок і красиве оформлення.
Головною помилкою рекламодавців є акцент тільки на одній сфері або категорії роботи партнерського маркетингу. Деякі не хочуть вивчати щось нове, а намагаються заробити тільки на старих, але перевірених схемах. І такі партнери дуже швидко “виходять з гри”. Залишаються тільки ті афіліати, які займаються відразу комплексним рекламним просуванням продуктів і послуг компанії.
Які бувають типи партнерок?
Розподіл маркетингової партнерської програми на види здійснюється залежно від типу дій, за які партнер отримує свій прибуток:
- CPC. Плата здійснюється за кожен клік. Наприклад, на сторонньому ресурсі було розміщено рекламний банер. За кожне натискання на нього афіліат отримує фінансову нагороду. Раніше цей тип партнерки був більш популярний, але зараз з’явилися програми для накручування лічильників. Крім того, перехід на сайт зовсім не означає, що потенційний клієнт скористається послугами компанії
- CPS. Партнер отримує гроші за кожен продаж продукту або послуги. Цей вид партнерки є одним із найефективніших: посередник зацікавлений у пошуку клієнтів і робить для цього абсолютно все. Зазвичай, сума за кожного нового клієнта фіксована, але деякі компанії пропонують відсоток від угоди (залежить від сфери діяльності).
- CPA. Оплата здійснюється за кожну здійснену дію. Йдеться не тільки про перехід за посиланням, а й про заповнення анкети зворотного зв’язку, реєстраційної форми, підписки на розсилку з передачею електронної пошти або мобільного, використання віртуальних послуг компанії тощо.
Ще одним різновидом є CPV – плата за показ рекламних відеороликів. Але найчастіше цей вид партнерської програми використовується в комплексі з іншими різновидами системи.
Кому і коли слід запускати партнерський маркетинг?
Як уже йшлося вище, партнерський маркетинг не має обмежень за сферою та обсягом бізнесу. Але скрізь є свої нюанси та умови. Насамперед, уже має бути налагоджена робоча схема. Навіть якщо йдеться про стартап, він повинен бути вже запущений, мати свій сайт і діяти у всіх своїх проявах. Залучення партнерів на етапі формування та оптимізації ідеї не є ефективним, оскільки важко буде знайти нових клієнтів і створити нішу.
Що стосується діючих стартапів, малого та середнього бізнесу, тут без автоматизації просто не обійтися. Наприклад, навіщо “тримати” цілий відділ продажів, якщо можна знайти партнерів, які не входитимуть до штату, але виконують свою роботу на 100%. При цьому партнерська програма розвиватиметься разом із компанією, щоб підігрівати зацікавленість афіліатів.
Партнерка добре працює як для B2C, так і для B2B бізнесу. Дехто вважає, що для великих компаній партнерський маркетинг є непотрібною та неефективною складовою. Але є приклади партнерської програми, які доводять протилежне. Такі гіганти як Amazon, AliExpress, Яндекс Маркет вже давно успішно запустили власні програми та активно розвиваються разом з ними. Звісно, там вже зовсім інші закони, але вони легко співіснують з цими системами.
Основи стратегії партнерського маркетингу
Для партнерського просування компанії можна використовувати соціальні мережі, блог, власний сайт або інші ресурси. Але зрозуміти, як працює партнерська програма, неможливо без правильної стратегії, яка включає кілька категорій.
Якісний контент
Є одним із ключових моментів для успішного партнерства. Насамперед завойовується лояльність потенційного клієнта, зростає трафік, підігрівається інтерес у людей. При цьому матеріали повинні безпосередньо стосуватися продукту або послуги, який просувається. Ніхто не хоче витрачати свій час на неякісний контент.
До цього пункту також можна віднести SEO-оптимізацію. Матеріали мають бути не просто професійними, а й включати актуальні ключові запити, залучати конкретну цільову аудиторію, відповідати вимогам і тенденціям пошукових систем. Що краще ранжування, то більше буде потенційних клієнтів.
Використання соціальних мереж
Соцмережі Facebook та Instagram пропонують великий вибір маркетингових інструментів для просування компанії, окремих продуктів і послуг. На жаль, тут недостатньо подавати просто хороший контент. Важливо відчути ЦА, підібрати яскраву і привабливу графічну складову, використовувати геолокацію, хештеги, різноманітні фішки для реальних лайків, репостів і коментарів під постами.
Стратегія апселлінгу
Ця стратегія маркетингової партнерської програми підходить для компаній, які пропонують елітні послуги. Наприклад, клініка естетичної медицини належить до дорогого сегменту. Тому потрібно не просто розповісти про те, що це дорого, а й продемонструвати переваги послуг цієї клініки, показати, які можливості відкриваються перед клієнтами, використовуючи мову вигод.
Як грамотно спланувати партнерський маркетинг?
Розробляти систему партнерської програми можна тільки після повного аналізу діяльності компанії, особливостей товарів і послуг, що надаються, кожного наступного кроку розвитку. Без аналізу неможливо контролювати напрямок руху. Для правильного планування партнерки необхідно оцінити п’ять важливих категорій.
Тип продукту і його цінність для потенційного клієнта
Наприклад, є сайт сучасної медичної лабораторії, яка представляє безліч аналізів і різних послуг. Ця ніша зрозуміла і затребувана, люди шукають швидкі, сучасні та точні рішення тут і зараз.
Портрет цільової аудиторії
Якщо рухатися на основі попереднього прикладу партнерської програми, є люди, які роблять певний аналіз уперше, і не знають, чого від нього очікувати. Інші вже зверталися в цю лабораторію і для них головне – найвигідніші умови. А іншим потрібна гарантія точності, професіоналізму та якості. Важливо розробити портрет кожної групи клієнтів, щоб залучати їх до використання послуг.
Алгоритм дії
Думки клієнтів – основа маркетингової стратегії. Реалізація партнерської програми починається із залучення потенційного клієнта на сайт. Звісно, цього замало, тому потрібно одразу показати йому, що він саме там, де потрібно. У цьому допоможуть барвистий графічний матеріал, різні кнопки з акціями та знижками на найпопулярніші послуги. Наприклад, це може бути додаткова знижка на будь-який з аналізів при оформленні онлайн-запису та оплаті онлайн.
Розробка алгоритму дій потрібна для того, щоб зрозуміти, де потрібно простимулювати клієнта, підштовхнути його до виконання тієї чи іншої дії, “супроводжувати” його на всіх етапах, починаючи від першого відвідування сайту клініки і закінчуючи кнопкою “Оформити замовлення”.
Функціонал сайту
Далеко не всі сайти здатні “продавати”. Навіть найякісніший продукт або послуга залишаться непоміченими, якщо від самого початку сайт має непривабливий зовнішній вигляд, незручний функціонал, постійно висне і перетворює будь-яку інтернет-покупку на справжній кошмар.
Унікальність пропозиції
Повернемося до медичної лабораторії. Вона може пропонувати, крім стандартних, ексклюзивні послуги, прискорену роботу, надання електронних результатів, накопичувальну систему знижок та інші переваги, необхідні для стабільного клієнтоорієнтованого підходу.
Від усіх цих факторів залежить ефективність партнерки. Навіть найвигідніші партнерські програми вимагають постійної роботи над розвитком не тільки з боку власника компанії, а й за участю самого афіліата для отримання стабільного прибутку та його зростання.
Особливості формування партнерської програми
Партнерську програму можна розробити і запустити самостійно, якщо попередньо вирішити кілька важливих завдань. Насамперед потрібно вибрати зручну технологічну платформу, яка дасть змогу реалізувати всі задуми. Це може бути спеціальний плагін, зовнішній скрипт або ж використання спеціальних сервісів.
Важливо залучити до своєї програми якомога більше веб-майстрів, оскільки потрібно продумати безліч технічних деталей, починаючи від постійного розвитку і закінчуючи способами виплати винагороди партнерам. Також потрібно правильно оформити свої дії, щоб не платити відразу трьом програмам 30% від однієї угоди. Від умов партнерського менеджменту залежить не тільки кількість партнерів і ступінь їхньої залученості, а й підсумкова ефективність сегмента.
Переваги партнерки для компанії
Проаналізувавши інформацію, можна зробити висновок, що основну вигоду отримує саме партнер, а не компанія-замовник, оскільки вона втрачає частину прибутку. Але насправді, це не так. Вартість товару вже включає цю комісію, тому підсумкові результати не мають негативного балансу. Крім того, партнерський менеджмент має й інші переваги для бізнесу.
- Мультипросування. Кожен з партнерів використовує свої способи просування продукту. Хтось застосовує інструменти соцмереж, інші – власні маркетингові знання. Реалізація партнерської програми призводить до масової рекламної кампанії на різних майданчиках.
- Вибір афіліатів. Для максимальної ефективності потрібно обирати тільки професійних партнерів, для яких це повноцінна робота, а не хобі. Нерідко використовують послуги вже готових платформ, які беруть усі питання на себе. Але останнє слово тільки за замовником з урахуванням його особистої думки.
- Довірчі відносини. Зазвичай у партнерів уже є певна аудиторія, яка довіряє їхній думці. Тому вже в перші дні роботи можна побачити зростання трафіку, продажів, залученості в проєкт тощо.
- Плата тільки за результат. На відміну від постійного штату відділу продажів, оплата дій партнерів здійснюється тільки за наявності реального результату (кліки, переходи, покупки, перегляди тощо). Тобто, гроші переводяться з реального прибутку.
- Відсутність ризиків. Безліч прикладів партнерської програми лояльності доводять видиме поліпшення компанії та її зростання, якщо правильно підійти до вибору партнерів.
Ще однією перевагою є мінімальні витрати на самому старті. Вони нижчі, ніж купівля готової реклами на провідних платформах, не кажучи вже про витрачений час і сили.
Висновки
Партнерська програма – це сучасний погляд на маркетингову діяльність будь-якої компанії. Використовувати її у своєму бізнесі може практично кожен, якщо від початку вибрати правильну стратегію. Потрібно звернути увагу на кілька моментів:
- власноручне просування може дати певні результати, але це забирає надто багато часу і сил;
- наявність власної партнерки дає змогу пропонувати індивідуальні умови для кожного афіліата;
- система дасть змогу забути про необхідність формування відділу продажів;
- умови співпраці мають бути лояльними для кожного;
- партнерська програма підходить абсолютно для всіх сфер діяльності.
Як і будь-яка маркетингова стратегія, партнерка потребує ретельного аналізу, технічної підготовки, розробки плану подальшого розвитку. Крім того, рекомендується відразу ж звертатися до професіоналів, які “просунули” вже не одну компанію і працюють тільки з найвигіднішими партнерськими програмами.
Грамотні фахівці одразу ж візьмуться за аналіз проєкту та його вдосконалення, скажуть, на що необхідно звернути особливу увагу для залучення нових клієнтів, а також зроблять усе для досягнення позитивного результату для кожного учасника системи.
Поділитися
Запитати у фахівця