Як стати таргетологом: що для цього потрібно?
Головна >
- Хто такий таргетолог і що він робить?
- Чим відрізняється таргетолог від SMM-фахівця?
- Основні обов’язки таргетолога
- Плюси і мінуси роботи таргетологом
- Мінімальний набір знань і навичок для роботи таргетологом
- Типові помилки таргетолога-початківця
- Де вчитися на таргетолога?
- Затребуваність і зарплати таргетологів
- Де знайти роботу таргетологом?
- Висновки
З розвитком інтернету з’явилися і нові професії. Оскільки виникли вони зовсім недавно, навколо них ходить багато домислів і легенд. У навчальних закладах таких спеціальностей поки що не навчають, зате гроші на них можна заробити непогані. Однією з таких професій є таргетолог. Тож давайте розбиратися, хто ж такий таргетолог і як ним стати?
Хто такий таргетолог і що він робить?
Таргетологом називають фахівця, основним завданням якого є налаштування та запуск інтернет-реклами. Приміром, кожен, хто хоч раз шукав щось в інтернеті, напевно звертав увагу на те, що після цього його деякий час переслідувала реклама, яка безпосередньо стосувалася запиту. Саме в цьому і полягає робота таргетолога. Спеціаліст займається вивченням конкурентів та інтересів цільової аудиторії, після чого проводить налаштування реклами з подальшим відстеженням її ефективності.
У перекладі з англійської мови “target” означає мета. Тому основним завданням таргетолога є не просто зробити так, щоб певну рекламу могла побачити максимальна кількість інтернет-користувачів, а допомогти цільовій аудиторії познайомитися з конкретним товаром або послугою.
Незалежно від того, де працює таргетолог – у компанії чи виконує роботу віддалено, до його обов’язків входить:
- аналіз продукту або послуги, які планується просувати;
- аналіз основних конкурентів і цільової аудиторії;
- пошук і розподіл на певні категорії цільової аудиторії;
- створення реклами та креативів;
- налаштування реклами та адаптація її під певні соціальні мережі;
- планування та коригування бюджету, виділеного на проведення рекламної кампанії;
- тестування посадкових сторінок і окремих видів реклами з подальшим формуванням звітності за результатами проведених тестів.
При правильному налаштуванні реклами таргетолог може залучити як клієнтів, так і нових співробітників.
Чим відрізняється таргетолог від SMM-фахівця?
Розглядаючи, хто такий таргетолог і як ним стати, багато хто може подумати, що це той самий SMM-фахівець. Однак, це не так. Таргетолог – більш вузька спеціалізація. Цей фахівець займається виключно налаштуванням реклами. Його основні обов’язки:
- вивчення цільової аудиторії;
- розробка стратегії майбутньої рекламної кампанії;
- налаштування реклами з подальшим її запуском;
- тестування різних видів інтернет-реклами;
- аналіз отриманих результатів і за необхідності їх поліпшення.
Якщо ж говорити про SMM-фахівця, то до його обов’язків входить робота з соціальними мережами замовника. Перелік його обов’язків ширший і містить у собі таке:
- розроблення стратегії ведення соціальних мереж певного бренду;
- написання докладного контент-плану;
- планування та розміщення постів на сторінках соціальних мереж;
- взаємодія з цільовою аудиторією за допомогою соціальних мереж;
- самостійне створення контенту або написання докладного технічного завдання для фрілансерів (копірайтерів, дизайнерів, таргетологів).
Таргетолог і SMM-фахівець можуть працювати в парі. Наприклад, SMM-фахівець ставить завдання таргетологу. Він може самостійно займатися налаштуванням реклами, але тільки тієї, яка працює на сторінці, акаунті або каналі бренду в соціальній мережі. Таргетолог працює зі складнішою рекламою: тією, яка зможе привести клієнта не тільки на сторінку соціальної мережі, а ще й на посадкові сторінки, у мобільний застосунок або на сайт компанії.
Основні обов’язки таргетолога
Перш ніж розібратися, як стати таргетологом самостійно, необхідно ознайомитися з його основними обов’язками. Сюди можна віднести:
- аналіз пропозиції, вивчення переваг просувного продукту або послуги, а також оцінка конкурентів;
- пошук і класифікація основної цільової аудиторії;
- написання рекламних постів та створення інших креативів;
- налаштування реклами в інтернеті;
- планування, розподіл, коригування бюджету рекламної кампанії;
- аналіз рекламної кампанії, її масштабування та оптимізація, проведення тестування;
- написання звіту.
Плюси і мінуси роботи таргетологом
Причин стати таргетологом досить багато. Але під час розгляду переваг професії необхідно також оцінювати і її недоліки. До переваг роботи таргетологом можна віднести таке:
- Бізнес потребує таргетологів. Сьогодні, щоб досягти успіху, компанія повинна працювати не тільки офлайн, а й виходити в інтернет. Особливо це стало актуальним останніми роками, коли внаслідок пандемії офлайн-бізнес змушений був призупиняти свою діяльність. Тому більшість із них переорієнтувалися на користувачів інтернету. І ця тенденція розвиватиметься й надалі, тому можна сміливо сказати, що професійні таргетологи ще довго будуть затребувані на ринку.
- Можливість добре заробляти. У середньому за один проєкт таргетолог має можливість отримати 200 доларів. Працюючи фрілансером віддалено, досвідчений таргетолог самостійно зможе запросто вести до десяти проєктів одночасно. Якщо врахувати, що вартість проєкту перебуває в межах 150-200 доларів, можна легко порахувати, що заробіток таргетолога здатний доходити до 1500-2000 доларів щомісяця. Причому верхньої планки тут немає. Що досвідченіший фахівець, то на більший дохід він може розраховувати. Ну а тим, хто наважиться відкрити власне агентство, що займається налаштуванням таргетованої реклами, може заробити ще більше. Тому все залежить від фахівця.
- Можливість працювати віддалено. Робота таргетолога не вимагає безпосереднього фізичного контакту з клієнтом. Спілкуватися вони можуть за допомогою різних месенджерів, соціальних мереж тощо. Досить мати комп’ютер із доступом до інтернету. Також фахівець здатний самостійно формувати свій робочий графік і працювати з будь-якого місця земної кулі. Він не прив’язаний до офісу, громадського транспорту та інших речей, з якими доводиться взаємодіяти офісним працівникам.
- Таргетинг – це не складно. За бажання стати таргетологом зможе кожен. Для цього не обов’язково 5 років навчатися в університеті, писати курсові та дипломні роботи. Достатньо пройти спеціалізовані курси. Однак варто врахувати, що навіть маючи сертифікат про закінчення курсів, щоб бути професіоналом, таргетологу доведеться постійно вчитися. Це допоможе завжди залишатися в курсі останніх трендів, оскільки вони мають тенденцію дуже швидко змінюватися.
- Можливість відкриття свого агентства або організації реклами власного бізнесу. Той, хто навчився керувати трафіком, стає важливим співробітником для будь-якого бізнесу. Також освоївши певні навички роботи, будь-який таргетолог, який має власний бізнес, зможе залучити до себе клієнтів, налаштувавши рекламу.
- Можливість самостійно обирати собі замовників. Таргетолог може працювати лише з однією нішею або ж вивчити різні види бізнесу, щоб налаштовувати для нього рекламу.
- Комбінація креативу з аналітикою. Спеціаліст із таргетингу працює як із цифрами, так і з рекламними креативами. Тут потрібно розбиратися в аналітиці, але при цьому мати і творчі задатки.
- Можливість працювати над кількома проєктами одночасно. Це дасть змогу таргетологу збільшити свій щомісячний дохід.
До мінусів роботи таргетологом відносять:
- Залежність від соціальних мереж. Це не означає, що фахівець буде постійно “залипати” в мережі, просто його робота безпосередньо залежить від алгоритмів сайту. У кожної соціальної мережі є власні правила, не знаючи яких можна зіткнутися з баном. До них більшою мірою схильні новачки, які ще не до кінця змогли розібратися з роботою конкретної соцмережі. Це призводить до блокування налаштованої реклами. Такої неприємності можна уникнути, якщо спочатку вивчити, які вимоги є у певного ресурсу, і постійно відстежувати їхні зміни.
- Необхідність вміти спілкуватися із замовниками. Таргетологу важливо вміти працювати із запереченнями і негативом, який може виходити від клієнтів.
- Робота з чужими грошима. Вимагає відповідальності та організованості, оскільки фахівець має розпоряджатися грошима замовника, вміти ними грамотно розпоряджатися і складати звіт про витрачені суми на налаштування реклами.
- Необхідність постійно бути на зв’язку. Потрібно бути готовим до того, що деякі замовники писатимуть не тільки вдень, а й уночі. Щоб не працювати цілодобово, таргетологам рекомендують від самого початку співпраці з клієнтом правильно вибудувати взаємодію і спілкування. Хоча і тут можуть бути свої форс-мажори. Іноді необхідно в найкоротші терміни відключити рекламу, щоб не направляти трафік на сторінку, яка в даний момент перестала працювати. А це може статися навіть серед ночі. Тому важливо бути на зв’язку в будь-який час доби.
Мінімальний набір знань і навичок для роботи таргетологом
Що потрібно знати і вміти, щоб стати таргетологом? До фахівців із таргетингу висуваються такі вимоги:
- знання маркетингу;
- знання всіляких сервісів та інструментів, які можуть знадобитися для налаштування ефективної реклами;
- розуміння, яким чином відбувається вибірка і сегментування цільової аудиторії;
- розуміння, як працюють різні рекламні кампанії;
- можливість створювати креативи самостійно, не залучаючи до цього інших фахівців, або ж уміння складати технічне завдання для копірайтерів, дизайнерів тощо;
- вміння працювати з рекламним бюджетом;
- наявність аналітичного мислення.
Типові помилки таргетолога-початківця
Знаючи, як стати таргетологом самостійно покроково, вдасться уникнути типових помилок, яких припускаються фахівці-початківці з реклами. Розглянемо, які помилки трапляються найчастіше:
- Плагіат чужих кейсів. Важливо розуміти, що кожен проєкт оригінальний, тому те, що працює в інших, може виявитися абсолютно марним, а іноді навіть шкідливим для вашого проєкту. Професіонали ніколи не виставляють свої фішки напоказ. Тому важливо вміти отримувати користь із хороших кейсів, але не сподіватися на те, що їхнє бездумне копіювання спрацює для вашої рекламної кампанії.
- Незнання або нерозуміння закону про рекламу. Будь-який таргетолог повинен починати свою роботу саме з вивчення цього документа. Це дасть змогу уникнути прикрих помилок або заборонених прийомів. Особливо важливим це є під час роботи з проєктами, які стосуються медицини, дитячого харчування, інфобізнесу, фінансових послуг, лікарських препаратів і БАДів.
- Ігнорування правил, властивих для певної соціальної мережі. Може призвести до того, що налаштована реклама або акаунт виявляться заблокованими. У кожної соцмережі є свої секрети, з якими необхідно ознайомитися, перш ніж починати роботу. До цього може призвести навіть використання не тих смайликів або неправильне формулювання фрази.
- Хаотичне тестування. Саме новачки зазвичай захоплюються цим. Але запустивши одночасно кілька тестів, можна опинитися в ситуації, коли аудиторія починає перетинатися, створюючи конкуренцію, а це дуже погано. До того ж у такому разі неможливо зрозуміти, який саме варіант налаштування найоптимальніший. Набагато краще користуватися кількома оголошеннями, складеними за одним шаблоном в одному форматі.
- Неправильне спілкування з клієнтом. Деякі новачки соромляться ставити уточнювальні запитання замовнику, через що можуть заробити негативні відгуки, спочатку зіпсувавши свою репутацію. На самому початку співпраці грамотний таргетолог повинен дізнатися абсолютно все, що може йому знадобитися в подальшій роботі.
- Озвучування вартості ліда або кліка. Для кожного проєкту цей показник відрізнятиметься, тому не варто оперувати точними цифрами й обіцяти низьку вартість кліка ще до вивчення тонкощів бізнесу та цільової аудиторії, щоб уникнути неприємних ситуацій із клієнтом.
Де вчитися на таргетолога?
Зрозумівши, чому варто стати таргетологом, вивчивши всі переваги та недоліки професії, багато хто намагається знайти заклад, де навчають цієї спеціальності. Інструкцію, як стати таргетологом самостійно по кроках можна знайти в інтернеті. Вони є у відкритому доступі.
Однак, не всім вдається самостійно освоїти цю професію. Для таких людей існують платні курси, де з учнем працюватиме професіонал, який зможе не тільки навчити його основ, а й вказати на можливі підводні камені, про які в безоплатних інструкціях зазвичай замовчують.
Затребуваність і зарплати таргетологів
Хороший таргетолог дуже затребуваний, тому професіонал може розраховувати на гідну оплату своєї праці. Новачок, який має загальне уявлення про налаштування реклами і здатний одночасно вести до трьох проєктів, може заробляти близько $1000 на місяць.
Спеціаліст середнього рівня вже здатний виконувати більше обов’язків, ніж новачок. Наприклад, він може знаходити додаткові варіанти просування, вести переговори тощо. Такий таргетолог уже здатний вести понад три проєкти. Його зарплата коливається в межах $1500-2000 на місяць.
Професіонал із великою кількістю кейсів, здатний керувати командою, виступати на конференціях, уже може розраховувати на ще вищі ставки. На місяць його дохід може перевищувати $2000.
Також рівень заробітку залежить від того, працює фахівець з однією соціальною мережею чи може взяти на себе просування товару або послуги на різних майданчиках.
Де знайти роботу таргетологом?
Знайти клієнтів таргетолог може:
- на спеціалізованих сайтах, де розміщують інформацію про вакансії;
- в агентстві з працевлаштування;
- на навчальних курсах, де найкращим випускникам зазвичай пропонують роботу;
- на біржі фрілансу;
- у спеціалізованих групах і пабліках у соціальних мережах;
- через знайомих.
Висновки
Сьогодні таргетолог є дуже популярною і затребуваною професією. Від такого фахівця багато в чому залежить популярність і впізнаваність бренду, залучення нових клієнтів і відповідно збільшення прибутку. Однак новачки, які ще не до кінця освоїли ази цієї професії, можуть зіпсувати імідж компанії. Тому відомі бренди вважають за краще наймати на роботу фахівців з досвідом і кейсами. Щоб уникнути подібних неприємностей і отримати посаду в компанії, що зростає, необхідно приділити належну увагу професійному розвитку та регулярному навчанню.
Поділитися
Запитати у фахівця