Розглянемо такий етап розробки сайту як прототипування - етап не можна упускати, якщо ви хочете щоб ваш сайт був продуманим і не останнім у списку.
Зараз, в епоху інформаційних технологій та інтернетонізаціі всіх сфер життєдіяльності людини-споживача, кожна поважаюча себе клініка або лікар з приватною практикою звертаються в веб-студії за розробкою сайтів.
Після звернення в спеціалізовану компанію вам відправляють комерційну пропозицію, де одним з пунктів послуг є прототипування.
Давайте розглянемо що це таке і з чим його "їдять", щоб розуміти важливість цього процесу в циклі розробки сайту.
Прототипування — це процес, який йде після аналізу ринку і сфери ваших послуг та аналізу структури майбутнього вашого проекту.
Під час етапу прототипування командою професіоналів (а це ваш менеджер проектів, який знає про ваш проект все і навіть більше; дизайнер, який допомагає організувати структуру на сайті таким чином, щоб все відповідало новітнім тенденціям і йшло в ногу з часом; розробники, які будуть програмувати внутрішній функціонал сайту,) готується майбутня структура сайту, розташування елементів на сторінках.
За допомогою розробленого прототипу також показується інтерактивність розташованих елементів на сторінці та базовий функціонал сайту. При цьому враховуємо всі поведінкові фактори цільової аудиторії майбутнього ресурсу.
Так ми повторюємо для кожної нетипової сторінки на сайті, тобто для всіх сторінок, крім повторюваних.
Якщо це, припустимо, 100 товарів, або 25 новин, або 10 акцій - ми опрацьовуємо прототип одного товару, однією новини або однієї акції, так як інші повторюються за шаблоном.
Прототипи також називають сітками. Сітки є трошки простіші ніж прототип. Різниця в тому, що прототип, розроблений за допомогою спеціалізованої програми, може мати вигляд майже готового сайту. Сітки схожі більше на ескіз або схему, накреслену на папері або дошці.
Важливо пам'ятати і знати, що прототип або сітка не є дизайном сайту, як би добре вони не виглядали.
Все це робиться за допомогою спеціалізованих програм і онлайн ресурсів.
Серед найпопулярніших встановлюваних програм на пк це:
Axure RP
Microsoft Visio
Justinmind
Серед популярних он-лайн ресурсів
Не виключаємо також паперове прототипування на папері або на дошці.
Так чи є важливий етап проектування?
Найдорожчі помилки - це ті, які не виправлені на початку розробки проекту.
Раніше я писала вже про те, що для реалізації "сітки" збирається команда, яка буде далі працювати над вашим проектом. Продумуються всі оптимальні варіанти розміщення елементів на сайті, а також "юзабіліті" для того, щоб користувачеві було не тільки приємно дивитися на "картинку" після промальовування дизайну, але і зручно користуватися вашим сайтом або он-лайн ресурсом.
Тому, після затвердження прототипів і запуску проекту в розробку, кожна наступна правка буде коштувати додаткових тимчасових і фінансових витрат. І чим ближче до здачі проекту, тим дорожче вона обходиться.
Тому, якщо ви розумієте, що у вас сайт не з однією картинкою і абзацом, а вам вже готові малювати дизайн без етапу прототипування - задумайтеся чи потрібно робити сайт в цій компанії. Мають місце бути варіанти, коли прототипи робить одна компанія, а дизайн і розробку - інша.
Особливості прототипування медичних сайтів
У чому ж особливість прототипування медичних сайтів та чому краще звернутися в компанію, яка спеціалізується на медицині або має в портфоліо хоча б 5 різнопрофільних медичних сайтів?
Наш користувач, і ваш майбутній пацієнт, - теж споживач послуг і товарів, але зовсім іншого типу. Наш "споживач" знаходиться не в пошуку мобільного телефону дешевше, або сукні на вечір - він в пошуку вирішення своєї проблеми, а проблема ця в сфері "Здоров'я" і часто її рішення вимагає швидкого вибору фахівця.
Відповідно, при заході на сайт користувачеві відразу ж повинно бути зрозуміло:
- Куди він потрапив
- Який спектр послуг йому можуть запропонувати
- Які ціни на ці послуги
- Чи є на сайті УТП (унікальна торгова пропозиція)
- А також, у нього повинна бути можливість швидкої комунікації з медичним центром або лікарем, щоб швидше вирішити свої питання, так як всі знають прислів'я "здоров'я змолоду бережи"
При побудові майбутньої структури сайту потрібно враховувати всі перераховані вище моменти.
Пройдемося по основним обов'язкових елементів на сторінках медичних сайтів.
Головна сторінка
Головна - це "обличчя" сайту, яке розподіляє відвідувачів по всім іншим сторінкам. Основне завдання "головної сторінки" - допомогти відвідувачеві швидко знайти потрібну йому послугу або рішення проблеми, розповісти і показати ваші УТП, а також викликати довіру.
Як і всі сайти, наш сайт складається з:
- "Хедера" або "шапки" сайту або "топ" сайту
- "Тіла" (де розміщується вся інформація, УТП, картинки і т.д.)
- "Футер" він же "підвал" сайту
Хедер
Хедер це як двері в вашу клініку або кабінет.
Для нього обов'язкові:
- Логотип
- Назва клініки або кабінету
- Години роботи
- Телефон і адреса
- Меню
Про меню варто сказати пару додаткових слів. Воно у нас дворівневе.
Є адміністративне меню куди входять сторінки "Про нас", "Місія", "Контакти", пункти з інформаційними сторінками, такими як акції, новини, відгуки і т.д і меню послуг яке розташовується в основному нижче. Більш докладніше структуру медичних сайтів ми описали в статті Етапи розробки медичного сайту при класичній схемі «Водоспад» .
Футер
Футер, як і хедер, складається з навігаційних елементів, логотипу вашої клініки або кабінету, контактної інформації, режиму роботи, кнопок соціальних мереж, а також посилань на сайти ваших партнерів, якщо такі є.
Тіло сайту
У тілі сайту розміщуємо весь матеріал який може бути корисний користувачеві.
Це:
- Форми запису
Бажано розміщувати так, щоб користувачеві було не важко знайти цей блок. Так само враховуємо, що це хороший елемент для відстеження конверсії на сайті.
- Галерея
Фотографії вашої роботи, інтер'єру вашої клініки, а також співробітників і щасливих пацієнтів.
Користувачеві завжди цікаво, як виглядає клініка, в яку він хоче записатися, чи є там відвідувачі, яке обладнання, як виглядають лікарі, до яких він хоче записатися на прийом і які будуть його лікувати.
- Відгуки
Бажано розміщувати відгуки реальних відвідувачів, так як це також грає на довіру майбутніх клієнтів.
- Новини та акції.
Найактуальніші УТП і новини, події, які відбуваються у вас в клініці.
- Блок з лікарями / командою клініки
Блок з фотографіями лікарів, а також їх біографією, потрібен знову-таки для того, щоб викликати довіру у відвідувачів сайту. Пацієнту цікаво і важливо знати, чим займався його потенційний майбутній лікар, що він вміє, які у нього досягнення і звання.
- Сертифікати, знаки якості, нагороди і дипломи.
Знову-таки, пункт, який формує довіру у потенційного пацієнта вашої клініки або приватного кабінету.
Підведемо підсумки
Для мінімізації витрат і термінів розробки вашого сайту важливо враховувати і включати етап прототипування в цикл розробки сайту.
Тому, перед тим як підписувати договір з веб-студією, слід звернути увагу буде включений етап прототипування в роботу, стикалася ця компанія з розробкою медичних сайтів раніше.
Можливо буде краще звернутися в компанію вже з готовим прототипом або повним циклом розробки.